COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1930
Browse
Browsing COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu by Department "Kütüphane Direktörlüğü"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Presentation Covıd-19 Döneminin Olmazsa Olmazı Yeni Normalin Vazgeçilmezi:"e-kaynaklar". Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon(MEF Üniversitesi, 2021) Çelik, Ramazan21.04.2021 tarihinde 57. Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde MEF Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "MEF Üniversitesi Kütüphanesi” örneği ile çevrimiçi seminerde COVID-19 Döneminin olmazsa olmazı yeni normalin vazgeçilmezi:"e-kaynaklar" başlıklı sunum gerçekleştirilmiştir.Article Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "mef Üniversitesi Kütüphanesi"(Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2021) Yarar, İpek; Biçen Aras, Bahar; Çelik, RamazanAkademik kütüphaneler pandemi döneminde imkanları çerçevesinde hizmetlerini vermeye çalıştılar ve vermeye de devam etmektedirler. Dünya genelinde kapanmaya en hazır kütüphane türünün akademik kütüphaneler olduğu görüldü. Atlatılan şokun ardından zaten var olan hazır altyapı sistemleri sayesinde (VPN, uzaktan erişim, uzaktan eğitim gibi) kesintisiz bir şekilde hizmetlerini vermeye, bilimi, öğrenmeyi, araştırmayı ve araştırmacıyı desteklemeye devam ettiler. Kütüphane kullanıcıları ile iletişimlerini sosyal medya kanalları sayesinde kuvvetlendirir iken, talep edilen basılı kaynaklarının kataloglama işlemlerini evden yürüterek basılı kaynaklarının sayısını arttırmaya çalıştılar. Bu çalışmada MEF Üniversitesi Kütüphanesi’nde pandemi döneminde e-kaynaklar, sosyal medya ve kataloglama alanlarında yapılmış çalışmalar anlatılmaya çalışılmıştır.Conference Object MEF Kütüphane’de Pandemi Süreci ve Sonrasında: Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü “akademik Kütüphaneler Özelinde Bir Değerlendirme”(2021) Çelik, RamazanPandemi süreci ve sonrasında “Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü" adlı çalışmada MEF üniversitesi yönetimi ve kütüphane'nin yaşadığı zorluklar, edinilen deneyimler, bunların sonucunda alınan karar ve tedbirler anlatılmaktadır. Bu süreçte tedbirler uygulanırlen MEF eğitim modeli olan Flipped Learnin'in "Tersyüz Öğrenim" yanı sıra pandemi ve yeni nomal'de Hibrit eğitim modeli uygulanmaya başlamıştır. Flipped Eğitim modeli ve yapısı gereği dijital içerik kullanımı farklı online erişim platformlarını ilave ederek eğitim hayatına devam etmektedir. Bütün bunların sonucunda kütüphane dijital kaynaklara daha fazla yönelirken online veritabanı ve içeriklerini arttırmaktadır.Presentation Pandemi Dönemi Ulusal ve Uluslararası Kaynak Paylaşımı Girişimleri(ANKOS, 2020) Çelik, RamazanCovid-19 Pandemi döneminde ulusal - uluslararası ILL hizmetleri (KİTS, TÜBESS, IFLA RSCVD, KİTS - İMECE ), kaynak paylaşım ve yeni işbirlikleri ele alınmıştır.Research Project Üniversite Kütüphanesi Yeniden Açılış Kiti(Open Science Foundation, 2020) Yıldırım, Çiğdem; Yarar, İpek; Gürdal, Gültekin; İdin, Şükrü Merter; Kolburan, EceLibraries reopening, the details will need to be carefully planned by library managers to mitigate any remaining risks for staff and library users. Reopening will not mean going back to the way things were pre-COVID-19; it will mean putting in place the ‘new normal’ approach to library services. For this purpose, necessary images have been designed for libraries to use.Article Citation - Scopus: 4Yeni Koronavirüs (COVID-19) Sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2020) Gürdal, Gültekin; Çanak, Tuba Akbaytürk; Çuhadar, Sami; Çimen, ErtuğrulBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.