06. Rektörlüğe Bağlı Birimler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/8
Browse
Browsing 06. Rektörlüğe Bağlı Birimler by Language "tr"
Now showing 1 - 20 of 81
- Results Per Page
- Sort Options
Presentation Conference Object Achieving Sdgs in University Libraries(İzmir Yüksek Teknolojiler Enstitüsü, 2023) Çimen, Ertuğrul...video.listelement.badge Akademik Kütüphanelerin Zor Yılı : Kur, Kullanıcı, Kaynak Üçgeni ve Yönetim(ÜNAK Kurumsal Youtube kanalı, 2022) Çimen, Ertuğrul; Ertuğrul, ÇimenTüm dünyanın ve Ülkemizin de içine girdiği global ekonomik kriz doğal olarak kütüphanelerimizi de derinden etkilemiştir. Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik kriz sürecinde kütüphane bütçelerinin daralması, kur sarmalı içerisinde kütüphanelere kaynak temini kütüphane yöneticilerimizi zor ve sıkıntılı süreçlere sokmuştur. Kütüphane hizmetlerini ve kullanıcıları etkileyen bu durumu tartışmak üzere sizleri "Akademik Kütüphanelerin Zor Yılı : Kur, Kullanıcı, Kaynak Üçgeni ve Yönetim"Other Apa Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimleri(2020) Çelik, Sönmez; Çelik, Ramazan (Ed.); Çelik, RamazanBu çalışma APA Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimlerini uygulamalı olarak göstermek amacıyla hazırlanmıştır.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [habertürk Gazetesi](haberturk.com, 2016) haberturk.comArıkanlı Holding'in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti 02 Şubat 2016 Salı, 13:15:36 Güncelleme: 14:09:21 Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in kurucusu Dr. İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi Uzun süredir hastanede tedavi gören Arıkanlı Holding A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Dr. İbrahim Arıkan yaşama veda etti. Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in sahibi İbrahim Arıkan, Özel Dershaneler Birliği'nin (ÖZDEBİR) kurucusu ve ilk başkanı idi. MEF Üniversitesi Arıkan'ın vefatını böyle duyurdu: İBRAHİM ARIKAN KİMDİR? Dr. İbrahim Arıkan 22 Ocak 1941'de okulu olmayan bir köyde doğdu. Yozgat'ın Sorgun ilçesindeki Salur Köyü'nde doğan Arıkan, öğretmen olmak için Mimar Sinan Ögretmen Okulu'na girdi. Başarılı bir öğrenci olması ona lisenin yolunu açtı. Arıkan, lise öğretmeni olarak yetiştirlmek üzere Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'na seçildi. Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'nu ve Fen Fakültesi Fizik-Matematik Bölümü'nü 1968 yılında tamamlayarak fizik öğretmeni olan İbrahim Arıkan 1968-1971 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü'nde asistan olarak görev yaptı. EĞİTİM DÜNYASININ YAKINDAN TANIDIĞI BİR İSİM : 1972 yılında MEF (Modern Eğitim Fen) Dershanesi'ni kurdu. 1982'de Yurtiçi Kargo A.Ş'yi, 1996 yılında okul öncesi, ilköğretim, lise ve uluslararası okullar grubundan oluşan MEF Okulları'nı kurdu. 11.02.1996 tarihinde tüm şirketlerini Arıkanlı Holding A.Ş şemsiyesi altında topladı. 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Arıkan en son Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktaydı. İbrahim Arıkan; iş yaşamı dışında birçok oda, dernek, kulüp ve sivil toplum örgütünde çalışmalarını sürdürdü. 'Modern Fizik', 'Biz Bize', 'Orijinal Fikir Üretme ve Yaratıcılık', 'Kurum Başarısı İçin', 'Yöneticiye Mektup', 'Her Durumda Başarmak', 'Kriz Önce Haber Verir Sonra Kapıyı Çalar', 'Tarih Ekonomiyi, Ekonomi Tarihi Oluşturur', 'Ya Yenilenirsin Ya da Yenilenirsin' ve 'Öğreten Öğretmen' adlı 10 kitabı, çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanmış makaleleri bulunan İbrahim Arıkan; üç çocuk (Ümit Arıkan, Ebru Arıkan, Eda Arıkan) babasıydı. ALDIĞI ÖDÜLLER : Dr. İbrahim Arıkan, oluşturduğu şirketler, kurduğu sistem ve yarattığı markalardan ötürü 16 Nisan 2009 tarihinde Liderlik Onur Ödülü'ne layık görüldü. Arıkan'a, MEF Eğitim Kurumları'nın kuruluş ve işleyişindeki başarı nedeniyle 22 Mayıs 2009 tarihinde ABD Roger Williams Üniversitesi tarafından beşeri bilimler dalında "doktora" verildi. 14 Mayıs 2001 tarihinde Lefke Avrupa Üniversitesi Senatosu tarafından; Güç koşullarda yetişmiş, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, örnek bir insan olması, Liderlik özelliklerine sahip, mücadeleci ve girişimci kişiliği ile model oluşturması, Otuz yılı aşkın bir süredir iki yüz bin öğrencinin yetişmesine yaptığı katkılar, Akademik faaliyetlere yaptığı hizmetler,çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlere olan çok yönlü katılım ve katkıları, Değişik sanayi ve hizmet sektörlerindeki atılımcı kişiliği, K.K.T.C'nin ekonomisine ve eğitim sorunlarına olan ilgisi değerlendirilerek, oybirliği ile İşletme Bilim Dalında "Fahri Doktora" ünvanı ile onurlandırıldı.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [hürriyet Gazetesi](hurriyet.com.tr, 2016) hurriyet.com.trYurtiçi Kargo ve MEF Okulları'nın bağlı olduğu Arıkanlı Holding’in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti. 22 Ocak 1941 tarihinde doğan Arıkan’ın vefatının ardından Arıkanlı Holding bir taziye mesajı yayımladı. Yayımlanan mesajda, “Vizyonu ile şirketlerimizi çok önemli noktalara taşıyarak tüm çalışanların gönlünde taht kurmuş değerli büyüğümüz İbrahim Arıkan’a Allah’tan rahmet dileriz. Başımız Sağolsun” ifadesi kullanıldı. EĞİTİM SEKTÖRÜ YATIRIMLARIYLA BİLİNİYOR İbrahim Arıkan'ın Yozgat'ın Sorgun ilçesinin okulu olmayan Salur köyünde doğduğu, ilkokulu çevre köylerden birinde bitirip ardından devletin açtığı sınavları kazanarak önce ilköğretim okulunu, ardından da yükseköğretim okulundan mezun olduğu biliniyor. Bir süre Yıldız Teknik Üniversitesi'nde fizik asistanı olarak çalıştıktan sonra 1972'de MEF eğitim kurumlarını kurdu. 1996'da kurduğu MEF okullarıyla da üniversite açtı. ÖZDEBİR'İN KURUCU BAŞKANIYDI : 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Halen Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapıyordu.Review Bahçe Galata’da Nora 2: Oyunbozan bir inceleme(Tiyatral Gazete, 2025) Yıldırım, BeyzaBu yazıda Sara Ahmed'in Oyunbozan Feminist kuramı bağlamında Henrik Ibsen'in Bir Bebek Evi ve Bahçe Galata tarafından sahnelenen Lucas Hnath'ın Nora 2 adlı oyunları incelenmiştir.Book Part Bilgi Merkezlerinde İş Birliği ve Koordinasyon : Kütüphanelerarası İş Birliği Çalışmaları(Hiperyayın, 2021) Çimen, Ertuğrulİş birliği; Marriam-Webster (Kasım, 2021) sözlüğünde "ortak bir amaç için birlikte çalışmak ya da toplu çaba vermek şeklinde belirlenen bir eylem" olarak, Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel-Türkçe Sözlükte (2021) ise "amaç ve çıkarları bir olanların oluşturdukları çalışma ortaklığı bir işin çeşitli kişilerce birlikte yapılması" olarak tanımlanmaktadır.Article Ceza Yargılama Hukukunda Koruma Önlemlerinin (tedbirlerinin) Özellikleri ve Koşulları (makale)(2022) Çınar, Ali RızaCeza (suç) yargılama hukukunun amacı, daha önce suç olarak yaşandığı ileri sürülen eylemin/olayın doğruluğunu belirlemektir.Ceza yargılaması, soruşturma ve kovuşturma evresi olmak üzere temel iki evreden oluşmaktadır. Yargılamanın en önemli evresikovuşturma evresidir. Bu evrenin en önemli aşaması da yargılanan kişinin atılı suçu işleyip işlemediğinin/olayın gerçek olupolmadığının belirlendiği duruşma aşamasıdır. Ceza (suç) yargılamasının temel amacı olan maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasıiçin, yargılamanın en önemli evresi olan kovuşturma evresinin duruşma aşamasında “geçmişteki yaşandığı ileri sürülen olayın,tüm kanıtlarla yeniden yaşatılması” gerekmektedir. Ceza (suç) yargılamasında duruşma aşamasında geçmişte yaşanan olayınyeniden yaşatılması ise, olaya/suça ilişkin tüm kanıtların ortadan kaldırılmadan ve karartılmadan oldukları gibi elde edilipkorunmalarının sağlanması ve şüphelinin/sanığın hazır bulundurulması ile olanaklıdır. Bu da ancak koruma önlemlerinebaşvurulması ile güvence altına alınabilir. Koruma önlemlerinin amacı, somut olaya uygun maddi gerçeği ortaya çıkarılabilmekiçin, olay geçmişte nasıl gerçekleşmişse gerçekleştiği andaki durumunu olabildiğince koruyarak, duruşma ve yargıkurma/hüküm verme dönemlerinde öyle yaşatarak, ceza yargılamasının adil ve kısa sürede sonuçlanmasını sağlamaktır. Aynızamanda sonuçta verilen hükmün yerine getirilmesini de güvence altına almak koruma önlemlerinin amaçlarındandır. Özetlekoruma önlemlerinin genel olarak ortak temel amacı, ceza yargılamasında yargılamanın yapılabilmesi ve ileride verilecekhükmün/cezanın yerine getirilmesidir.İnceleme konumuz, koruma önlemlerinin ortak özellikleri ve koşulları. Bu nedenle her koruma önlemi ayrı ayrı ele alıpincelenmemiştir. Önce koruma önlemi kavramının nasıl tanımlandığı açıklanmıştır. Koruma önlemlerinin görevi/işlevi veayrımları (sınıflandırılması) konusunda temel bilgiler verilmiştir. Daha sonra ise, koruma önlemlerinin özellikleri/nitelikleri tek tekele alınarak ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir. Son olarak koruma önlemlerinin ortak koşulları ayrı ayrı değerlendirilerekaçıklanmıştır. Ayrıca bu konudaki ilgili düzenlemeler gözetilerek konuyla ilgili mahkeme kararları hakkında bilgi verilmiştir.Çalışmamızın sonuç kısmında ise konuyu incelerken ayrıntılı olarak yer verdiğimiz varılan sonuçlar, önerilerle birlikte anahatlarıyla belirtilmiştir.Presentation Comparative Study of 5 Countries on How Libraries Contribute To Sdgs(International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), 2023) Akbaytürk, Tuba; Cevher, Nilay; Çimen, Ertuğrul; Zayim Gedik, KübraLibraries are essential societal stakeholders that can contribute to the implementation of the United Nations Sustainable Development Goals. As centers of information, libraries can play a critical role in the dissemination of research and knowledge. As a key resource, libraries are always at the forefront of education and awareness creation. This poster studies the involvement of academic libraries with sustainable development in different countries and explores the factors affecting the extend of this involvement. For this study, five countries namely Azerbaijan, Bosnia-Herzegovina, Greece, North Macedonia, and Türkiye were selected and academic libraries in these countries are invited to fill a survey. These countries were chosen because of their geographical proximity, similar socio-economic and cultural backgrounds, and corresponding librarianship approaches. In addition, the fact that there is no story from any of these countries in the SDGs section of the IFLA Library Map of the World has been decisive in the country selection. North Macedonia was left out of the analysis due to no response. Low response rate from other four countries reminds a further need for using tools other than survey to expend the analysis. Despite the low response rate, results are highlighting rising awareness among academic libraries and librarians.Presentation Covıd-19 Döneminin Olmazsa Olmazı Yeni Normalin Vazgeçilmezi:"e-kaynaklar". Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon(MEF Üniversitesi, 2021) Çelik, Ramazan21.04.2021 tarihinde 57. Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde MEF Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "MEF Üniversitesi Kütüphanesi” örneği ile çevrimiçi seminerde COVID-19 Döneminin olmazsa olmazı yeni normalin vazgeçilmezi:"e-kaynaklar" başlıklı sunum gerçekleştirilmiştir.Book Creative Commons for Educators and Librarians(Chicago : ALA Editions, 2020) Creative Commons (Organization)Contents: What is Creative Commons? -- Copyright Law -- Anatomy of a Creative Commons License -- Using Creative Commons Licenses and Creative Commons-Licensed Works -- Creative Commons for Librarians and EducatorsConference Object Crime as Negatively Infinite Judgement in Philosophy of Right(MEF Üniversitesi, 2022) Armaner, TürkerAt the outset of Philosophy of Right, in the second section of the first main chapter entitled as "Abstract Right", Hegel defines crime as "negatively infinite judgement". It must be noted that, in Hegel's system, there are two usages of "negativity" and again two usages of "infinite"; that is to say, both can be used either in the affirmative or in the pejorative sense, and here Hegel uses these terms in the latter context.Presentation Değişim Yönetimi: «liderlik için Yeni Beceriler» -akademik Kütüphanecilerin Yeni Rolü(MEF Üniversitesi, 2021) Biçen Aras, BaharBartın Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Bilgi Merkezleri Dersi (Çevrim içi)'nde Kütüphanecilerin değişimi, zamana ayak uydurması, akademik kütüphanelerde görev alan kütüphanecilerin yeni rolleri anlatılmıştır.Article Conference Object Dünyada ve Türkiye'de Toplu Kataloglar: Durum Tespiti(2017) Biçen Aras, BaharToplu kataloglar kaynakların ortak bir havuzda toplanması, iş birliği, zaman ekonomisi gibi konular açısından kütüphanelere kolaylıklar sağlamaktadır. Bir yayının nerede olduğunun kolaylıkla bulunması, kütüphaneler arası ödünç işlemlerinin yapılabilmesi, kütüphanecilik mesleği açısından ülke politikalarının geliştirilmesi, standartlaşmaya gidilmesi, kütüphane bütçelerinin doğru kullanılması gibi alanlarda faydaları görülmektedir. Bu çalışmada dünya genelinde toplu katalog uygulamasını başarı ile gerçekleştirmiş ülkelerin toplu kataloglarından örnekler gösterilerek, Türkiye’de toplu katalog çalışmaları için yapılması gerekenler anlatılmaya çalışılacaktır. Örnek olarak ele alınacak toplu katalog çalışmaları: Amerika Birleşik Devletleri (OhioLINK), İngiltere (Copac), İngiltere ve İrlanda (RLUK), İtalya (The Central Institute for the Union Catalogue of Italian Libraries and Bibliographic Information (ICCU)), Mısır (Egyptian Libraries Network) ve Türkiye (TO-KAT)’dir.Presentation Dünyaya açılmak için sahip olunması gereken beceriler: kütüphanecilerin küreselleşme yolculuğu(Rami Kütüphanesi, 2025) Çimen, Ertuğrul...Research Project Exploring the Library Experience a Study of Two Universities Facilities and Services Through(2023) Yıldırım, BeyzaAmerican Library Association's çatısı altında düzenlenen International Librarians Networking Program 2023’ün bir çıktısı olan bu poster çalışmasında, program dahilinde birbiriyle eşleşen iki üniversite kütüphanesinin (MEF Üniversitesi-International Medical University, Malaysia) benzerlikleri ve farklılıkları ele alınmıştır. İki kütüphanenin benzerlikler ve farklılıklarından hareketle, çalışmada partnerlerin program boyunca birbirlerinden edindikleri deneyimlere yer verilmiş deneyimlerin sonucu olarak kütüphanelerde gelecek için neler yapılabilir? Konusu tartışılarak, yeni öneriler sunulmuştur.Article Genele Yönelik Öneri Karinesi Getiren Tbk M. 8/f. 2 ile Satıcı İçin Sözleşme Yapma Zorunluluğu Getiren Tkhk M. 6/f. L'in Uygulanma Alanlarının Karşılaştırılması(MEF Üniversitesi, 2023) Özen, BurakBu çalışmada TBK m. 8/f. 2 ile getirilen genele yapılmış öneriye ilişkin karinelerin uygulama alanları incelendiği gibi, söz konusu düzenlemenin hukuk politikası açısından değerlendirilmesi de yapılmıştır. Çalışmada hükmün çözümsüz bıraktığı sorunlar belirlenerek, bu sorunların çözümünde TKHK m. 6/f. l'de satıcı için sözleşme yapma zorunluğu getiren hükmün etkili olup olamayacağıyla ilgili değerlendirmelere de yer verilmiştir. TBK m. 8/f. 2 hükmü ele alınırken değinilmesi alışılmış olan elektronik ortamda mal sergilenmesinin öneri mi yoksa öneriye davet olarak mı nitelendirileceği sorununun çözümü bakımından bugün gelinen aşama ayrıca ele alınmış, ulaşılacak çözümde TKHK m. 6/f. l'in de etkili olup olamayacağı değerlendirilmiştir.Book Part
