COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1930
Browse
Browsing COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Presentation Covıd-19 Döneminin Olmazsa Olmazı Yeni Normalin Vazgeçilmezi:"e-kaynaklar". Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon(MEF Üniversitesi, 2021) Çelik, Ramazan21.04.2021 tarihinde 57. Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde MEF Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "MEF Üniversitesi Kütüphanesi” örneği ile çevrimiçi seminerde COVID-19 Döneminin olmazsa olmazı yeni normalin vazgeçilmezi:"e-kaynaklar" başlıklı sunum gerçekleştirilmiştir.Article Citation - WoS: 35Covid-19 Sonrası Yükseköğretim(Deomed, 2020) Erkut, ErhanHigher education is one of the most severely impacted sectors by Covid-19. Almost all schools worldwide had to stop face-to-face education and approximately 2 billions students were forced to get their education online. This pandemic demonstrated that the Turkish higher education system was not well-prepared for a crisis of this proportion, nor was it ready for effective online teaching. High-quality online education is a fact of life now, and administrators, as well as faculty members have an important task on hand. In this opinion piece, 1 offered some ideas about improving the quality of online education, and discussed other impacts of this pandemic on higher education, along with some warnings. I believe this pandemic offers an opportunity for the outdated higher education system worldwide and the universities (and countries) that adopt quickly will be the winners.Article Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "mef Üniversitesi Kütüphanesi"(Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2021) Yarar, İpek; Biçen Aras, Bahar; Çelik, RamazanAkademik kütüphaneler pandemi döneminde imkanları çerçevesinde hizmetlerini vermeye çalıştılar ve vermeye de devam etmektedirler. Dünya genelinde kapanmaya en hazır kütüphane türünün akademik kütüphaneler olduğu görüldü. Atlatılan şokun ardından zaten var olan hazır altyapı sistemleri sayesinde (VPN, uzaktan erişim, uzaktan eğitim gibi) kesintisiz bir şekilde hizmetlerini vermeye, bilimi, öğrenmeyi, araştırmayı ve araştırmacıyı desteklemeye devam ettiler. Kütüphane kullanıcıları ile iletişimlerini sosyal medya kanalları sayesinde kuvvetlendirir iken, talep edilen basılı kaynaklarının kataloglama işlemlerini evden yürüterek basılı kaynaklarının sayısını arttırmaya çalıştılar. Bu çalışmada MEF Üniversitesi Kütüphanesi’nde pandemi döneminde e-kaynaklar, sosyal medya ve kataloglama alanlarında yapılmış çalışmalar anlatılmaya çalışılmıştır.Conference Object MEF Kütüphane’de Pandemi Süreci ve Sonrasında: Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü “akademik Kütüphaneler Özelinde Bir Değerlendirme”(2021) Çelik, RamazanPandemi süreci ve sonrasında “Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü" adlı çalışmada MEF üniversitesi yönetimi ve kütüphane'nin yaşadığı zorluklar, edinilen deneyimler, bunların sonucunda alınan karar ve tedbirler anlatılmaktadır. Bu süreçte tedbirler uygulanırlen MEF eğitim modeli olan Flipped Learnin'in "Tersyüz Öğrenim" yanı sıra pandemi ve yeni nomal'de Hibrit eğitim modeli uygulanmaya başlamıştır. Flipped Eğitim modeli ve yapısı gereği dijital içerik kullanımı farklı online erişim platformlarını ilave ederek eğitim hayatına devam etmektedir. Bütün bunların sonucunda kütüphane dijital kaynaklara daha fazla yönelirken online veritabanı ve içeriklerini arttırmaktadır.Learning Object Mef Üniversitesi’nden Canlı İnteraktif Online Ders İşlenişi ile İlgili Öneriler(MEF University, Celt, 2020) MEF Üniversitesi; Canlı İnteraktif Online Ders İşlenişiBu doküman MEF Üniversitesi tarafından, derslerin %100 canlı interaktif online olarak nasıl işlenebileceği ile ilgili temel önerileri sunmak amacıyla oluşturulmuştur. Genel öneriler, flipped learning odaklı öneriler, diğer bilgiler ve yararlı kaynaklar paylaşılmıştır.Presentation Pandemi Dönemi Ulusal ve Uluslararası Kaynak Paylaşımı Girişimleri(ANKOS, 2020) Çelik, RamazanCovid-19 Pandemi döneminde ulusal - uluslararası ILL hizmetleri (KİTS, TÜBESS, IFLA RSCVD, KİTS - İMECE ), kaynak paylaşım ve yeni işbirlikleri ele alınmıştır.Article Pandemi Sürecinde Bireysel İş Hukuku Alanındaki Gelişmeler(Yargı Dünyası, 2020) Akyiğit, ErcanCovit-19 Virüsü salgını sadece bireysel iş hukukunu değil, toplu iş hukukunu da çeşitli yönleriyle etkilemiş bulunmaktadır. Covit 19 virüsü pandemisinin ülkemiz çalışma hayatına ve ekonomik yaşama yönelik olumsuz etkilerini bir ölçüde engelleyebilmek ve/veya def edebilmek amaçlı kimileri geçici ve kimisi ise kalıcı bazı yasal düzenlemeler hayata geçirilmiştir. Bunları şöyle bir sıralamayla sunmak mümkündür.Research Project Üniversite Kütüphanesi Yeniden Açılış Kiti(Open Science Foundation, 2020) Yıldırım, Çiğdem; Yarar, İpek; Gürdal, Gültekin; İdin, Şükrü Merter; Kolburan, EceLibraries reopening, the details will need to be carefully planned by library managers to mitigate any remaining risks for staff and library users. Reopening will not mean going back to the way things were pre-COVID-19; it will mean putting in place the ‘new normal’ approach to library services. For this purpose, necessary images have been designed for libraries to use.Article Citation - Scopus: 4Yeni Koronavirüs (COVID-19) Sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2020) Gürdal, Gültekin; Çanak, Tuba Akbaytürk; Çuhadar, Sami; Çimen, ErtuğrulBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.