Birinci Sınıf Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları Üzerine Sorgulamaları
Loading...
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırma özel bir ilkokuldaki 74-84 ay yaş aralığındaki çocukların toplumsalcinsiyet bağlamında sahip olduğu düşünce ve yargıların neler olduğu, bu düşünce ve tutumların cinsiyet rollerinin şekillenmesinde ve cinsiyet temelli ayrışmasına nasıl yansıdığını tespit etmek amacıyla yapılacaktır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 Eğitim-Öğrenim Dönemi’nde İstanbul’da bir özel okulda öğrenim gören 74-84 ay yaş aralığındaki 8 kız, 8 oğlan olmak üzere 16 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rolleri temelli durumu anlatan kurgu hikâye, duygu durum kartları ve öğrencilerin yaş, cinsiyet ve sınıf düzeylerine ilişkin bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Bulgular bize çocukların oyuncağın renginden çok (pembe ya da mavi) seçilen kostüm konusunda değerlendirmeler yaparken cinsiyet kalıp yargılarını kullandıklarını göstermiştir. Çalışmada toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının çocuklar üzerindeki algısı ve bu algı ile şekillenen bakış açıları anlamlandırılmaya çalışılmıştır.
Description
Keywords
Cinsiyet Kalıp Yargıları, Çocuk, Toplumsal Cinsiyet
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Öznemli, Esra Tuğçe (2021). Birinci Sınıf Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargıları Üzerine Sorgulamaları. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-37
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
1-37
End Page
Collections
Sustainable Development Goals
16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
