Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Açılar Konusundaki Hatalarının İncelenmesi

dc.contributor.author Taylan, Rukiye Didem
dc.contributor.author Aydın, Utkun
dc.contributor.other 06.02. Department of Mathematics and Science Education
dc.contributor.other 06. Faculty of Education
dc.contributor.other 01. MEF University
dc.date.accessioned 2019-02-18T11:43:58Z
dc.date.available 2019-02-18T11:43:58Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin açılarla ilgili yaptıkları hataların incelenmesidir. Bu nitel araştırma, İstanbul’da aynı ilçeye bağlı iki ayrı devlet okulunda altıncı sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerle 2014-2015 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir (n=256). Araştırmanın verileri araştırmacıların geliştirdikleri açılar konusuyla ilgili açık uçlu sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplardan oluşmaktadır. Öğrenci cevaplarının incelenmesinde, kavramsal çerçeve olarak Bloom Taksonomisi temel alınmış ve betimsel istatistik teknikleri kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin bilgi (tanımlama ve sınıflandırma), uygulama ve değerlendirme düzeyindeki değişik sorulara verdikleri cevaplar incelendiğinde, öğrencilerin tüm düzeylerdeki soru tiplerinde zorluk yaşadıkları görülmüştür. Açıları ölçülerine göre sınıflandırmalarını gerektiren soruda öğrencilerin performanslarının nispeten daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin özellikle açılarla ilgili kavramları tanımlamada ve açılarla ilgili bir kuralı nedenleriyle açıklamada zorluk yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin bir kuralı ezberledikleri ve geometriyi tutarlı bir sistem olarak görüp şekil üzerinden kural açıklaması yapamadıkları gözlenmiştir. Öğretmenlerin Bloom Taksonomisi’ndeki bilişsel alanların göz önünde bulundurulduğu değişik soru tipleriyle tanıştırılması ve kavramların daha derin anlaşılması için tanımların ve geometrik argümanların kendi içinde tutarlı olduğunu öğretmeleri bu çalışmanın eğitimsel önerileri arasındadır. Matematik öğretmenlerinin bu konuyla ilgili mesleki gelişim programlarına katılmaları ve eğitim materyallerinin bu doğrultuda hazırlanması da teşvik edilebilir.
dc.identifier.citation Taylan, R. D., & Aydin, U. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki hatalarının incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi 20(1), ss.33-49.
dc.identifier.doi 10.17556/erziefd.332981
dc.identifier.issn 2148-7758
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/343
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.17556/erziefd.332981
dc.language.iso tr
dc.publisher eefdergi
dc.relation.ispartof Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Açılar
dc.subject Açı türleri
dc.subject Öğrenci hataları
dc.subject Bloom taksonomisi
dc.title Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Açılar Konusundaki Hatalarının İncelenmesi
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id Utkun Aydın / 146153
gdc.author.id Utkun Aydın / 0000-0002-1380-5911
gdc.author.id Rukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662
gdc.author.institutional Taylan, Rukiye Didem
gdc.author.institutional Aydın, Utkun
gdc.author.institutional Taylan, Rukiye Didem
gdc.author.institutional Aydın, Utkun
gdc.bip.impulseclass C5
gdc.bip.influenceclass C5
gdc.bip.popularityclass C5
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü
gdc.description.endpage 49
gdc.description.issue 1
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.startpage 33
gdc.description.volume 20
gdc.identifier.trdizinid 320407
gdc.oaire.accesstype GOLD
gdc.oaire.diamondjournal false
gdc.oaire.impulse 2.0
gdc.oaire.influence 2.7261338E-9
gdc.oaire.isgreen true
gdc.oaire.keywords Açı Türleri
gdc.oaire.keywords Öğrenci Hataları
gdc.oaire.keywords Açılar;Bloom Taksonomisi;ortaokul;kavramlaştırma;nitel
gdc.oaire.keywords Açılar
gdc.oaire.keywords Bloom Taksonomisi
gdc.oaire.popularity 1.3082633E-9
gdc.oaire.publicfunded false
gdc.oaire.sciencefields 05 social sciences
gdc.oaire.sciencefields 0501 psychology and cognitive sciences
gdc.oaire.sciencefields 0503 education
gdc.openalex.fwci 1.495
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.crossrefcites 2
gdc.plumx.mendeley 3
gdc.publishedmonth Aralık
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2018-19
relation.isAuthorOfPublication 92275183-c98b-4a5b-8f8f-207342d233db
relation.isAuthorOfPublication 6290f944-165a-46a3-837f-f87986852bf9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92275183-c98b-4a5b-8f8f-207342d233db
relation.isOrgUnitOfPublication 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TAYLAN&AYDIN_2018.pdf
Size:
630.4 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı Sürümü - Makale

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.5 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: