Eğitim Ortamlarında Yaratıcı Dramanın Kullanımı ve Yaratıcı Dramanın Kalıcı Öğrenmeye Etkisi
Loading...
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Yaratıcı drama en genel ve özet olarak rol, doğaçlama gibi birtakım alanların gruplarla ve gruptaki öğrencilerin geçmiş geçmişten öğrenerek getirdikleri birikimden ve yaşanmışlıklardan yola çıkarak canlandırmalar yolu ile yeni bilgilerin oluşmasını sağlamayı amaçlar. Bu nedenle yaratıcı drama, herhangi bir somut ve soyut olgu, herhangi bir metin, yaşanmış bir olay, bir resim ya da fotoğraf, herhangi bir dersin konusu gibi unsurlardan yeni bir öğrenme etkinliği oluşturabilir.Bu çalışmada, yaratıcı dramada çeşitli okullarda/kurumlarda uygulanan çeşitli disiplinlerdeki (derslerdeki) etkinlikler ile ilgili literatür taraması yapılarak sonuçları ortaya konmuştur. Yaratıcı drama etkinlik örnekleri ve çalışmalarla ilgili makaleler taranmış, kavramanının açıklanmasına, uygulama sürecine, eksikliklerine, artılarına, zorluklarına, uygulamada kalıcı öğrenmeye olan etkisinin sonuçlarına odaklanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; kimi derslerde belirgin bir etkisi olduğu, kimi derslerde ise anlamlı bir fark oluşmadığı düşüncesine ulaşılmıştır.
Description
Keywords
Yaratıcı Drama, Tarihçe, Türkçe, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Matematik Derslerinde Kullanılması
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Aydın, N. (2021). Eğitim Ortamlarında Yaratıcı Dramanın Kullanımı ve Yaratıcı Dramanın Kalıcı Öğrenmeye Etkisi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-32
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
1-32