Sağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve öneriler

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Authors

Uyanık Çavuşoğlu, Ayfer

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB)

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Sağlık turizmine hizmet sunan kişi/kurum/kuruluşların hukuken temellendirilmesi mümkün olan ilke ve standartlara bağlı işlem yapmaları gerekmektedir. Aracı Kuruluş Hizmet Standartları (AKHS)’nın amacı, uluslararası hastalara hizmet sunacak aracı kuruluşların yasal statüsü, tanımı ve hizmet alanı hakkında standart, şeffaf, izlenebilir ve denetlenebilir bir sistem oluşturarak sağlık turizmine sunulan hizmet ve yönetim kalitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunların devamlılığının sağlanması, hizmet sunumundaki her türlü riskin azaltılmasına ilişkin oluşturulan ilkelerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasların düzenlenmesine yardımcı olması gerekmektedir. Böylece; sertifikalı/akredite aracı kuruluş ve sağlık hizmeti sunucularımız (tanı/tedavi ülkesi) ile hastanın geldiği ülke (menşe ülke) arasındaki hizmet kalite farkının kapatılması söz konusu olacaktır.
Individuals/institutions/organizations providing health tourism services should act in compliance with the principles and standards legally based. The purpose of Intermediary Institution Service Standards (IISS) is to ensure a standardized, transparent, observable and controllable system on the legal status, definition and service area of intermediary institutions which provide services to international patients; improve, develop and maintain the service and management quality in the health tourism and regulate rules and procedures on the implementation of the principles for the risk deduction on service providing. Thus, it would be possible to close the service quality gap between our certified/accredited intermediary institutions and health service providers (country where diagnosis/treatment is made) and the patient’s country (country of origin)

Description

Keywords

Sağlık turizmi, Aracı kuruluş hizmet standartı, Patient Participation, Quality Improvement, Accreditation

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Uyanık Çavuşoğlu, A. (Aralık, 2018). Sağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve öneriler. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, s. 1-5.

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi

Volume

1

Issue

2

Start Page

1

End Page

5
Page Views

191

checked on Dec 06, 2025

Downloads

105

checked on Dec 06, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available