Predicting Customer Satisfaction Via Structed and Unstructured Data Using Classification and Regression
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
According to different studies, retaining existing customers is five or more times more costly than acquiring new ones. This study aim to understand what customers expect from an airline using machine techniques. Dataset is scraped from Skytrax’s Airline Quality website and consists of 65947 observations with 17 columns consisting of one free format column that includes customer review. In order to do predict whether a customer recommends an airline or not, we try to utilize classification and regression algorithms. In addition to insights, this study also aims to compare the performance of the models and viability of using only free text in order to predict customer satisfaction.
Farklı araştırmalara göre firmaların hali hazırdaki müşterilerini elinde tutması yeni müşteri kazanımına göre ortalama beş kat daha maliyetlidir. Bu çalışma makine öğrenmesi yoluyla ve kullanıcıların seçtiği alanlarla serbest metinleri kullanarak müşterilerin havayollarından beklentisini anlamayı amaçlamaktadır. Skytrax’in Airline Quality internet sitesinden alınan veri seti 65947 satır ve 17 sütuna sahiptir. Kullanıcıların bir havayolunu tavsiye edip etmediğini tahmin edebilmek için sınıflandırma ve regresyon algoritmaları kullanılmıştır. Yönetimsel bir kavrayış vermenin yanı sıra çalışma ayrıca farklı algoritmaların performansını karşılaştırmakta ve müşteri memnuniyetini tahmin etmek için serbest metin formatlarının uygunluğunu tartışmaktadır.
Farklı araştırmalara göre firmaların hali hazırdaki müşterilerini elinde tutması yeni müşteri kazanımına göre ortalama beş kat daha maliyetlidir. Bu çalışma makine öğrenmesi yoluyla ve kullanıcıların seçtiği alanlarla serbest metinleri kullanarak müşterilerin havayollarından beklentisini anlamayı amaçlamaktadır. Skytrax’in Airline Quality internet sitesinden alınan veri seti 65947 satır ve 17 sütuna sahiptir. Kullanıcıların bir havayolunu tavsiye edip etmediğini tahmin edebilmek için sınıflandırma ve regresyon algoritmaları kullanılmıştır. Yönetimsel bir kavrayış vermenin yanı sıra çalışma ayrıca farklı algoritmaların performansını karşılaştırmakta ve müşteri memnuniyetini tahmin etmek için serbest metin formatlarının uygunluğunu tartışmaktadır.
Description
Keywords
Skytrax, Airlines, Customer Satisfaction, Classification, Regression, Machine Learning, Havayolları, Müşteri Memnuniyet, Sınıflandırma, Regresyon, Makine Öğrenmesi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Danışman, E. (2019). Predicting customer satisfaction via structed and unstructured data using classification and regression, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

4
QUALITY EDUCATION

5
GENDER EQUALITY

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES
