Predicting Customer Satisfaction Via Structed and Unstructured Data Using Classification and Regression

dc.contributor.advisor Küçükaydın, Hande
dc.contributor.author Danışman, Efehan
dc.date.accessioned 2019-11-12T13:42:04Z
dc.date.available 2019-11-12T13:42:04Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract According to different studies, retaining existing customers is five or more times more costly than acquiring new ones. This study aim to understand what customers expect from an airline using machine techniques. Dataset is scraped from Skytrax’s Airline Quality website and consists of 65947 observations with 17 columns consisting of one free format column that includes customer review. In order to do predict whether a customer recommends an airline or not, we try to utilize classification and regression algorithms. In addition to insights, this study also aims to compare the performance of the models and viability of using only free text in order to predict customer satisfaction.
dc.description.abstract Farklı araştırmalara göre firmaların hali hazırdaki müşterilerini elinde tutması yeni müşteri kazanımına göre ortalama beş kat daha maliyetlidir. Bu çalışma makine öğrenmesi yoluyla ve kullanıcıların seçtiği alanlarla serbest metinleri kullanarak müşterilerin havayollarından beklentisini anlamayı amaçlamaktadır. Skytrax’in Airline Quality internet sitesinden alınan veri seti 65947 satır ve 17 sütuna sahiptir. Kullanıcıların bir havayolunu tavsiye edip etmediğini tahmin edebilmek için sınıflandırma ve regresyon algoritmaları kullanılmıştır. Yönetimsel bir kavrayış vermenin yanı sıra çalışma ayrıca farklı algoritmaların performansını karşılaştırmakta ve müşteri memnuniyetini tahmin etmek için serbest metin formatlarının uygunluğunu tartışmaktadır.
dc.identifier.citation Danışman, E. (2019). Predicting customer satisfaction via structed and unstructured data using classification and regression, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1211
dc.language.iso en
dc.publisher MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Skytrax
dc.subject Airlines
dc.subject Customer Satisfaction
dc.subject Classification
dc.subject Regression
dc.subject Machine Learning
dc.subject Havayolları
dc.subject Müşteri Memnuniyet
dc.subject Sınıflandırma
dc.subject Regresyon
dc.subject Makine Öğrenmesi
dc.title Predicting Customer Satisfaction Via Structed and Unstructured Data Using Classification and Regression
dc.title.alternative Müşteri memnuniyetini sınıflandırma ve regresyon algoritmalarını kullanarak yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verilerle tahmin etmek
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Danışman, Efehan
gdc.author.institutional Küçükaydın, Hande
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Büyük Veri Analitiği Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication dd669147-971f-4d2a-af0a-4e0e8aa9bd94
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery dd669147-971f-4d2a-af0a-4e0e8aa9bd94
relation.isOrgUnitOfPublication 636850bf-e58c-4b59-bcf0-fa7418bb7977
relation.isOrgUnitOfPublication 0d54cd31-4133-46d5-b5cc-280b2c077ac3
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 636850bf-e58c-4b59-bcf0-fa7418bb7977

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
EfehanDanisman.pdf
Size:
441.2 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: