Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇakar, Tuna-
dc.contributor.authorKantarcı, Özlem Hazal-
dc.date.accessioned2019-11-12T13:41:59Z
dc.date.available2019-11-12T13:41:59Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationKantarcı, ÖH. (2017). Chuen analysis of Gittigidiyor customers, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1163-
dc.description.abstractIn this project, it is aimed to estimate the loyalty of the customers of the e-commerce company named GittiGidiyor by analzying the customer movements and examined which movements affected the customer loyalty positively / negtively. In the dataset studied, it was seen that the number of active customers is much higher than that of passive customers. Several methods have been tried to solve this "Class imbalance" problem and it has been decided to replicate some lines of passive customers. Rows of smaller classes are duplicated to compensate classes with generated code. The data set was divided into training, validation and test and different algorithms were used. One of the innovative approaches was training and validating models in an earlier time window and testing the model with samples from a later time window. As a result of the studies, it was decided to use "Linear Discriminant Analysis" considering its short training time and especially the success of predicting passive customers.en_US
dc.description.abstractGittiGidiyor e-ticaret şirketinin müşterileri için bağlılık tahmini yapılması hedeflenen bu projede müşteri hareketlerinin analizi yapılarak müşteri harketlerinden müşteri ağlılığı tahmin edilmeye çalışıldı. Üzerinde çalışılan veri setinde, aktif müşteri sayısının pasif müşterilerden çok daha fazla olduğu görüldü. Bu "Sınıf Dengesizliği" sorununu çözmek için bir çok yöntem denendi ve pasif müşterilerin bazı satırlarının çoğaltılmasına karar verildi. Geliştirilen kod ile sınıfları dengelemek için daha küçük sınıfın satırlarının çoğaltılması sağlandı. Veri seti eğitim, doğrulama ve test olarak üçe ayırarak farklı algoritmalar ile çalışıldı. Uygulanan inovatif yaklaşımlardan birisi eğitim ve doğrulamayı daha önceki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması, testin daha sonraki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması oldu. Çalışmalar sonucunda hem eğitim süresinin kısa olması hem de özellikle pasif müşterileri tahmin etme başarısı göz önünde bulundurularak "Linear Discriminant Analysis" kullanılmaya karar verildi.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChurn Analysisen_US
dc.subjectClass Imbalance Problemen_US
dc.subjectFeature Selectionen_US
dc.subjectPivot Tableen_US
dc.subjectCorrelationen_US
dc.subjectProcess Timeen_US
dc.subjectAccuracyen_US
dc.subjectClassifieren_US
dc.subjectBoostingen_US
dc.subjectLinear Dscriminant Analysisen_US
dc.subjectDecision Treeen_US
dc.subjectBağlılık Analizien_US
dc.subjectSınıf Dengesizliğien_US
dc.subjectÖzellik Seçimien_US
dc.subjectPivot Tabloen_US
dc.subjectÇalışma Süresien_US
dc.subjectBaşarı Yüzdesien_US
dc.subjectKorelasyonen_US
dc.subjectSınıflandırıcıen_US
dc.subjectKarar Ağacıen_US
dc.subjectDoğrusal Diskriminant Analizien_US
dc.titleChuen analysis of Gittigidiyor customersen_US
dc.title.alternativeGittigidiyor müşterileri için bağlılık analizien_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorKantarcı, Özlem Hazal-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ÖzlemHazalKantarcı.pdfYL-Proje Dosyası12.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

10
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.