Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzlük, Özgür-
dc.contributor.authorTekten, Semih-
dc.date.accessioned2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.available2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationTekten, S. (2018). Predicting facebook ad ımpressions & CPM values, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1194-
dc.description.abstractIt is estimated that there are more than two billion active users on Facebook as of the first quarter of 2018 and social media has tremendous opportunities for advertisers in terms of performance and measurability. However, for marketing managers, it is very difficult to manage all the campaigns on different marketing channels and optimize for better results.For that reason, Facebook Marketing Partners or other optimization solutions emerged in the ad­tech market. In order to improve existing optimization solutions in the market, ad impression costs will be predicted in this study by using different machine learning techniques and different algorithms. The main goal of this study is to generate a robust model for predicting CPM values on Facebook, and to use that model as an in put for the existing optimization solution Adphorus offers for its clients. Adphorus is one of the Facebook Marketing Partners in the market.en_US
dc.description.abstract2018’in ilk çeyreği itibariyle Facebook aktif kullanıcı sayısının 2 milyarın üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve sosyal medya reklam verenler için performans ve ölçümleme anlamında sayısız fırsatlar sunuyor. Ancak pazarlama yöneticileri için bu aynı zamanda daha iyi sonuç almak amacıyla farklı kanallarda çok sayıda kampanya yönetmek anlamına da gelmekte ve yorucu olmaktadır. Bu sebeplerle “ad­tech” sektöründe “Facebook Marketing Partners” ve optimizasyon çözümleri sunan şirketler doğmuştur. Bu çalışmada, piyasadaki optimizasyon çözümlerini geliştirmek için farklı makine öğrenim teknikleri ve algoritmaları kullanılarak Facebook reklam gösterim maliyetleri (CPM) tahmin edilecektir. Bu projenin amacı Facebook CPM değerlerini güçlü bir şekilde tahmin ederek, bu tahminleri Adphorus’un hali hazırda müşterilerine sunduğu optimizasyon algoritması içerisinde kullanmaktır. Adphorus, Türkiye merkezli Facebook Marketing Partner şirketidir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFacebook Ad Deliveryen_US
dc.subjectCPM Predictionen_US
dc.subjectCPM Forecastingen_US
dc.subjectImpression  Predictionen_US
dc.subjectImpression Forecastingen_US
dc.subjectFacebook Reklam Dağıtımıen_US
dc.subjectReklam Gösterimi Tahminlemeen_US
dc.subjectReklam Gösterim Maliyeti Tahminleme en_US
dc.titlePredicting Facebook Ad Impressions & Cpm Valuesen_US
dc.title.alternativeFacebook reklam gösterim adet ve maliyetlerini tahmin etmeen_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorTekten, Semih-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semih Tekten.pdfYL-Proje Dosyası4.17 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.