Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Utkunen_US
dc.contributor.authorAtalay, Zümraen_US
dc.contributor.authorBulgan, Gökçeen_US
dc.contributor.authorBulgan, Gökçeen_US
dc.contributor.authorÖzgülük, S. Burcuen_US
dc.date.accessioned2019-12-26T15:31:58Z-
dc.date.available2019-12-26T15:31:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationAtalay, Z., Aydın, U., Taylan, R. D., Bulgan, G., ve Özgülük, S. B. (15.05.2017). Bilinçli-farkındalık (mindfulness) temelli psiko-eğitim programının öğrencilerin matematik kaygısı, tutumları ve öz yeterlikleri üzerindeki etkisi. TÜBİTAK SOBAG Proje; 2017. Proje No: 115K450 ss.1-97.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1271-
dc.descriptionProje Grubu: TÜBİTAK SOBAG ProjeSayfa Sayısı: 1Proje No: 115K450Proje Bitiş Tarihi: 15.05.2017Metin Dili:Türkçeen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarını azaltmak, özyeterliklerini artırmak ve matematik dersine karşı olan tutumlarını olumlu yönde geliştirmek amacıyla hazırlanmış olan bilinçli-farkındalık temelli psiko-eğitim programının etkililiğini test etmektir. Araştırmanın katılımcıları 11-13 yaş aralığındaki beşinci, altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Araştırma 3 basamakta gerçekleştirilmiştir. Çalışma 1, Bilinçli Farkındalık-Temelli Özyeterlik Ölçeği-Yenilenmiş (BFTÖÖ- Y) versiyonunun Türkçe’ye adapte edilmesi ile ölçeğin, öğrencilerin bilinçli-farkındalık temelli öz-yeterlik düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Çalışma 2’de ise, değişkenler arası teorik ilişkiler araştırılmıştır. Bilinçli-Farkındalık Ölçeği, Matematik Tutum Ölçeği, Matematik Kaygısı Ölçeği, Kısa Semptom Envanteri Kaygı Altölçeği ve BFTÖÖ- Y kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, bilinçli-farkındalık düzeyi arttıkça kaygı ve matematik kaygı düzeyi azalmakta; bilinçli-farkındalık temelli özyeterlik düzeyi artmakta ve matematiğe yönelik tutumlar olumlu yönde gelişmektedir. Bilinçli-farkındalık temelli özyeterlik arttıkça, matematik tutumu olumlu yönde gelişmekte; matematik kaygı düzeyi azalmaktadır. Matematik kaygısı arttıkça, matematik tutumu olumsuz yönde gelişmekte, genel kaygı düzeyindeki artış matematik kaygısını arttırmaktadır. Kaygı düzeyi arttıkça matematik tutumu olumlu yönde gelişmektedir. Çalışma 3 kapsamında ise bilinçli farkındalık temelli psiko- eğitim programı öğrencilerinin matematik kaygısı, matematik tutumları ve özyeterlikleri üzerindeki etkisi test edilmiştir. Yapılan ön test- son test karşılaştırmaları sonucunda, deney grubunun bilinçli farkındalık düzeylerinin arttığı bilinçli farkındalık-temelli özyeterlik düzeylerinin ise hafif düzeyde arttığı tespit edilmiştir. Son test puanları açısından değerlendirildiğinde, deney grubunun matematik kaygı düzeyinin azaldığı, matematiğe yönelik olumlu tutum düzeylerinin arttığı, kontrol ve plasebo gruplarının ise matematik kaygı düzeylerinde çarpıcı bir değişim olmazken matematiğe yönelik olumlu tutum düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Bu bulgular sonuç raporunda ilgili alan yazını ile ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygulama açısından programın etkililiği değerlendirilmiş, gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTÜBİTAKen_US
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/TÜBİTAK/MAG/115K450en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilinçli-farkındalıken_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.titleBilinçli-farkındalık (mindfulness) Temelli Psiko-eğitim Programının Öğrencilerin Matematik Kaygısı, Tutumları ve Öz Yeterlikleri Üzerindeki Etkisien_US
dc.typeProjecten_US
dc.authoridGökçe Bulgan / 0000-0001-8206-6887-
dc.authoridUtkun Aydın / 0000-0002-1380-5911-
dc.authoridRukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662-
dc.contributor.ProjectManagerAtalay, Zümra-
dc.contributor.researcherAydın, Utkun-
dc.contributor.researcherTaylan, Rukiye Didem-
dc.contributor.researcherBulgan, Gökçe-
dc.contributor.researcherÖzgülük, S. Burcu-
dc.relation.publicationcategoryTÜBİTAK Projecten_US
dc.relation.tubitak115K450-
dc.identifier.endpage97en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.relation.journalTÜBİTAK SOBAG Projeen_US
dc.identifier.trdizinid617502en_US
dc.institutionauthorTaylan, Rukiye Didem-
dc.institutionauthorÖzgülük, S. Burcu-
dc.institutionauthorBulgan, Gökçe-
dc.institutionauthorAtalay, Zümra-
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeProject-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
TÜBİTAK / Avrupa Birliği Destekli Yayınlar
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdfTÜBİTAK Proje Dosyası851.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

132
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.