Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1352
Title: Covid-19 Sonrası Yükseköğretim
Other Titles: Higher Education after Covid-19
Authors: Erkut, Erhan
Keywords: Covid-19 salgını
Çevrimiçi eğitim
Seyreltilmiş kampüs
Covid-19 pandemic
Online education
Social distance university
Publisher: Deomed
Source: Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), ss.125–133. DOI: https://doi.org/10.2399/yod.20.002
Abstract: Covid-19 salgınının en çok etkilediği sektörlerden birisi, yükseköğretim oldu. Neredeyse dünyadaki tüm okullar yüzyüze eğitime kapatıldı ve 2 milyara yakın öğrenci birdenbire zorunlu olarak çevrimiçi (online) eğitime geçti. Salgın ülkemizin yükseköğretim sisteminin ne bu boyutta bir krize ne de etkin çevrimiçi eğitime hazır olmadığını gösterdi. Nitelikli çevrimiçi eğtim artık yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olmalı; bu konuda hem yöneticilere, hem de öğretim elemanlarına önemli görevler düşüyor. Bu makalede çevrimiçi eğitimin seviyesini yükseltme önerilerinin yanı sıra salgının yükseköğretim sisteminde başka neleri etkileyebileceğini de tartışarak bazı uyarılarda bulunmak istiyorum. Kanımca, bu salgın tüm dünyada çağdışı kalmış olan eğitim sisteminin evrilmesi için iyi bir fırsat olacak. Ve hızlı adapte olabilecek üniversiteler (ve ülkeler) bu krizin kazananlar› olacaklar.
Higher education is one of the most severely impacted sectors by Covid-19. Almost all schools worldwide had to stop face-to-face education and approximately 2 billions students were forced to get their education online. This pandemic demonstrated that the Turkish higher education system was not well-prepared for a crisis of this proportion, nor was it ready for effective online teaching. High-quality online education is a fact of life now, and administrators, as well as faculty members have an important task on hand. In this opinion piece, 1 offered some ideas about improving the quality of online education, and discussed other impacts of this pandemic on higher education, along with some warnings. I believe this pandemic offers an opportunity for the outdated higher education system worldwide and the universities (and countries) that adopt quickly will be the winners.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1352
https://doi.org/10.2399/yod.20.002
ISSN: 2146-796X
2146-7978
Appears in Collections:COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu
İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erkut-2020-Higher-education-after-covid-.pdfFull Text - Article129.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

31
checked on Jun 23, 2024

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Download(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.