Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBirgili, Bengi-
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.date.accessioned2021-02-17T22:49:41Z
dc.date.available2021-02-17T22:49:41Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBirgili, B., ve Aydın, U. (2020) Veri analizi konusunda kullanılan portfolyo değerlendirmesinin 7. sınıf öğrencilerinin istatistik başarısına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3): 730-752”en_US
dc.identifier.issn1306-7850-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1415-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.779115-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı portfolyo değerlendirmesinin istatistik başarısı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinin katılımıyla iki ayrı sınıfta yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmış ve deney grubunda 32, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 64 öğrenci ile çalışılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin istatistik başarısı araştırmacılar tarafından veri analizi ünitesi içeriğinde geliştirilen İstatistik Başarı Testi (İBT) ile ölçülmüş, öntest ve cinsiyet değişkenleri kontrol altında tutularak sontest puanları arasındaki değişim incelenmiştir. Uygulama 6 hafta boyunca yürütülmüştür. Uygulama boyunca veri analizi ünitesi kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre, deney grubunda ise mevcut öğretim programına ek olarak portfolyo değerlendirmesi kullanılarak işlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde İlişkili Örneklemler t-testi, İlişkisiz Örneklemler t-testi, ve Çift-Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, portfolyo değerlendirmesi kullanılan öğretimin istatistik başarısını deney grubu lehine anlamlı düzeyde etkilediğini göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Mersin University Journal of the Faculty of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPortfolyoen_US
dc.subjectİstatistik Eğitimien_US
dc.subjectVeri Analizien_US
dc.titleVeri analizi konusunda kullanılan portfolyo değerlendirmesinin 7. sınıf öğrencilerinin istatistik başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Portfolio Assessment Used in Data Analysis Unit on 7th Grade Students’ Statistics Achievementen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.779115-
dc.authoridBengi Birgili / 0000-0002-2990-6717-
dc.authoridUtkun Aydın / 0000-0002-1380-5911-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.identifier.endpage752en_US
dc.identifier.startpage730en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorBirgili, Bengi-
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.04. Department of Political Science and International Relations-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.17860-mersinefd.779115-1235139.pdfFull Text - Article568.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.