Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1667
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Melike Acar | - |
dc.contributor.author | Akagündüz, Berrak | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T11:21:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T11:21:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Akagündüz, B. (2021). Ergenlerde Ödül ve Ceza Algısı. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-32 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/1667 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin okul ortamında deneyimledikleri ödül ve ceza sistemine yönelik değerlendirmelerini araştırmaktır. Bu amaçla çalışma İstanbul’da yüksek sosyo ekonomik düzeyde ailelerin tercih ettiği K-12 düzeyinde bir eğitim kurumunun Ortaokul Bölümü 7. Sınıf öğrencilerinden oluşan 88 kişilik bir öğrenci grubu üzerinden yürütülmüştür. Araştırma yapılırken öğrencilere 17 sorudan oluşan açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin ödül ve ceza kavramlarına ilişkin ne düşündükleri araştırılmış ve öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevaplar üzerine ‘’ödül ve ceza’’ kavramlarına ilişkin düşünceleri değerlendirilmiştir. Bulgular çalışmaya katılan ergenlerin ödülü olumlu bulduğunu ve kızların daha çok ödüllendirildiğini göstermektedir. Ergenlerin büyük çoğunluğunu cezayı bireyin davranışını disipline etme amacı olduğunu ve toplumsal geleneksel normlara uyum amacıyla verildiğini söylemektedirler. Ceza konusunda ergenlerin duygularına bakıldığında da sadece kişiyi örseleyen ve inciten bir uygulama olarak tanımladığını ortaya çıkarmıştır. Evde ve okulda verilen cezalar da ceza veren kişilerin aslında davranışı özne ile birlikte iyileştirme amacından çok, cezayı büyük oranda bedel ödetmek amaçlarıyla verdiklerine işaret etmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler ödül ve ceza uygulamaları yerine farklı yöntemlerin öğrencilerde daha uzun vadeli düşünce ve davranış değişikliği sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ergenler, Ödül ve Ceza Algıları, Ergenlik | en_US |
dc.title | Ergenlerde Ödül ve Ceza Algısı | en_US |
dc.title.alternative | Perception of reward and punishment in adolescence | en_US |
dc.type | Master's Degree Project | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.relation.publicationcategory | YL-Bitirme Projesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1-32 | en_US |
dc.department | Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Berrak Akagündür | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master's Degree Project | - |
Appears in Collections: | SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SBE_ÖğrenmeBilimleri_BerrakAkagündüz.pdf | YL-Proje Dosyası | 340.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
26
checked on Jan 13, 2025
Download(s)
54
checked on Jan 13, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.