Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1670
Title: Öğretmenlerin hizmet içi eğitime karşı tutumlarınının belirlenmesi
Other Titles: Determining teachers' attitudes about in-service training activities
Authors: Bozik, Emine Tuba
Advisors: Mustafa Özcan
Keywords: Hizmet İçi Eğitim, Öğretmenin Mesleki Gelişimi, Türkiye'de Hizmet İçi Eğitim, Dünya'da Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimine Genel Bir Bakış
Publisher: MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Source: Bozik, E. T. (2021). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitime Karşı Tutumlarınının Belirlenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-34
Abstract: Bu çalışmada, devlet okulu ve özel okulda çalışmakta olan ilköğretim ve ortaöğretim seviyelerindeki öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere karşı tutumları araştırılmıştır. Bu hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının cinsiyet, branş, okul türü, kıdem ve öğretmenin girmiş olduğu sınıf seviyesi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla “Hizmet içi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada 2020-2021 öğretim yılında İstanbul ili, Eyüp ilçesi, Göktürk mahallesinde görev yapan 89 öğretmene araştırma anketi uygulanmıştır. Araştırmada yapılan analizler sonucunda öğretmelerin hizmet içi eğitimlere karşı tutumlarının okul türü ve branşa göre anlamlı farklılık gösterdiği, öğretmenin girmiş olduğu sınıf düzeyi, cinsiyet ve deneyimine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1670
Appears in Collections:SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SBE_ÖğrenmeBilimleri_EmineTubaBozik.pdfYL-Proje Dosyası583.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.