Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1673
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMustafa Özcan-
dc.contributor.authorÖzgül, Hatice Beyza-
dc.date.accessioned2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.available2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationÖzgül, H. B. (2021). Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı?. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-42en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1673-
dc.description.abstractEğitim sisteminin yapı taşlarını oluşturan öğretmen, öğrenci ve teknoloji kullanımı geleceğin eğitimine yön vermektedir. Bu araştırma ile öğretmenlik mesleğinin, öğrenci profillerinin ve eğitimin teknolojik boyutlarının gelecekteki görünürlüğünü tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu kriterler doğrultusunda dört açık uçlu soru, çeşitli branşlarda görev alan 51 öğretmene sorulmuş, görüşlerden 1 tanesinde branş belirtilmediği için geçersiz sayılmış ve nihayetinde 50 branş öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 50 kişi arasında sınıf öğretmeni (22), beden eğitimi (7), bilişim teknolojileri (4), Türkçe (3), matematik (2), fizik (2), İngilizce (2), görsel sanatlar (1), PDR (1), okul öncesi öğretmeni (2) branşları mevcuttur. Toplanan verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin günümüzde, mesleki açıdan kendilerine yönelik tasvirlerinde, kendilerini yenilikçi, çalışkan, idealist, araştırmacı, çağdaş, empati kurabilen, hoşgörülü, sorgulayan, teknolojik, istekli, deneyimli, yönlendirici, eğlenceli, meraklı, iletişimi güçlü, sistematik ve yaratıcı olarak tanımlamıştır. Bunun yanında azınlıkta kalan bir grubun, kendini kısıtlanmış hissettiği ve belirsizlik içerisinde betimlediği görülmektedir. Gelecekte öğretmenlerin nasıl olması gerektiği ile ilgili olarak görüşlere bakıldığında ise; çoğunluğun teknolojiye hâkim, dijital kaynakları üretebilen, öğrencilere rehberlik eden, öğrenci ihtiyaçlarını gözlemlemede ve öğretim programlarında yetkin, yenilikçi ve her alanda donanımlı öğretmenlerin var olacağını belirtmişlerdir. Bunun yanında yine gelecekteki öğretmenlerin akılcı, kültürlü, eğlenceli, istekli, yaratıcı ve sanal bir varoluşta yer alacağını ifade eden görüşler de yer almaktadır. Sayıları az olmakla birlikte gelecekteki öğretmenlerin vasıfsız, tembel, maddiyatçı, uyumsuz, çağın gerisinde kalmış ve cahil olacağını düşünenler de mevcuttur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMevcut sistemde öğretmen nitelikleri, Gelecekteki olası eğitim teknolojileri kullanımı, Gelecekteki olası öğrenci profilleri, Gelecekteki olası öğretmen profilleri, Yeni nesil öğretmen özelliklerien_US
dc.titleYeni nesil öğretmen özellikleri nasıl olmalı?en_US
dc.title.alternativeHow should the qualities of new generation teachers be?en_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.identifier.startpage1-42en_US
dc.departmentÖğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorHatice Beyza Özgül-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
Appears in Collections:SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SBE_ÖğrenmeBilimleri_HaticeBeyzaÖzgül.pdfYL-Proje Dosyası904.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.