Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1673
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Mustafa Özcan | - |
dc.contributor.author | Özgül, Hatice Beyza | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T11:21:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T11:21:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Özgül, H. B. (2021). Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı?. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-42 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/1673 | - |
dc.description.abstract | Eğitim sisteminin yapı taşlarını oluşturan öğretmen, öğrenci ve teknoloji kullanımı geleceğin eğitimine yön vermektedir. Bu araştırma ile öğretmenlik mesleğinin, öğrenci profillerinin ve eğitimin teknolojik boyutlarının gelecekteki görünürlüğünü tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu kriterler doğrultusunda dört açık uçlu soru, çeşitli branşlarda görev alan 51 öğretmene sorulmuş, görüşlerden 1 tanesinde branş belirtilmediği için geçersiz sayılmış ve nihayetinde 50 branş öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 50 kişi arasında sınıf öğretmeni (22), beden eğitimi (7), bilişim teknolojileri (4), Türkçe (3), matematik (2), fizik (2), İngilizce (2), görsel sanatlar (1), PDR (1), okul öncesi öğretmeni (2) branşları mevcuttur. Toplanan verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin günümüzde, mesleki açıdan kendilerine yönelik tasvirlerinde, kendilerini yenilikçi, çalışkan, idealist, araştırmacı, çağdaş, empati kurabilen, hoşgörülü, sorgulayan, teknolojik, istekli, deneyimli, yönlendirici, eğlenceli, meraklı, iletişimi güçlü, sistematik ve yaratıcı olarak tanımlamıştır. Bunun yanında azınlıkta kalan bir grubun, kendini kısıtlanmış hissettiği ve belirsizlik içerisinde betimlediği görülmektedir. Gelecekte öğretmenlerin nasıl olması gerektiği ile ilgili olarak görüşlere bakıldığında ise; çoğunluğun teknolojiye hâkim, dijital kaynakları üretebilen, öğrencilere rehberlik eden, öğrenci ihtiyaçlarını gözlemlemede ve öğretim programlarında yetkin, yenilikçi ve her alanda donanımlı öğretmenlerin var olacağını belirtmişlerdir. Bunun yanında yine gelecekteki öğretmenlerin akılcı, kültürlü, eğlenceli, istekli, yaratıcı ve sanal bir varoluşta yer alacağını ifade eden görüşler de yer almaktadır. Sayıları az olmakla birlikte gelecekteki öğretmenlerin vasıfsız, tembel, maddiyatçı, uyumsuz, çağın gerisinde kalmış ve cahil olacağını düşünenler de mevcuttur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mevcut sistemde öğretmen nitelikleri, Gelecekteki olası eğitim teknolojileri kullanımı, Gelecekteki olası öğrenci profilleri, Gelecekteki olası öğretmen profilleri, Yeni nesil öğretmen özellikleri | en_US |
dc.title | Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı? | en_US |
dc.title.alternative | How should the qualities of new generation teachers be? | en_US |
dc.type | Master's Degree Project | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.relation.publicationcategory | YL-Bitirme Projesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1-42 | en_US |
dc.department | Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Hatice Beyza Özgül | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master's Degree Project | - |
Appears in Collections: | SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SBE_ÖğrenmeBilimleri_HaticeBeyzaÖzgül.pdf | YL-Proje Dosyası | 904.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
172
checked on Jan 13, 2025
Download(s)
120
checked on Jan 13, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.