Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1676
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuna Çakar-
dc.contributor.authorKüçük, Mercan Uzunali-
dc.date.accessioned2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.available2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationUzunali Küçük, M.n (2021). Özel Bir Okulda Görev Alan Öğretmenlerin Günlük Ders Programlarını Uygularken GSR (Deri İletkenliği) ile Stres Seviyelerini Etkileyen Unsurların İncelenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-53en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1676-
dc.description.abstractÖğretmenlerin stres seviyelerine yönelik yapılan araştırmalarda deneysel çalışmalara rastlanmamıştır. Bu araştırma, öğretmenlerin stres seviyelerini değiştiren unsurları, deneysel perspektif açısından ele almıştır. Okulöncesi öğretmenlerinin stres seviyelerinin yaşadıkları unsurlara göre durum tespiti için GSR (deri iletkenliği) cihazı kullanılarak yapılmış deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini İstanbul da özel bir okul oluştururken, örneklemini altı okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Gönüllülük esasına uyularak katılımcı olan okulöncesi öğretmenleri stres kaynakları ile ilgili anketleri doldurmuş, yaklaşık iki saat GSR (deri iletkenliği) cihazını saat gibi koluna takmış, araştırmacıyla görüşme yaparak sorularını yanıtlayarak ses kaydının alınmasına izin vermiştir. Veri toplamada kullanılan anket SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. GSR (deri iletkenliği) ölçümü kendi sistemine kaydolan ölçüm sonuçlarının araştırmacı tarafından yapılmış olan gözlem notlarının zamanlarıyla eşleştirilmesi yapılmıştır. Görüşme sonuçları da ses kayıtlarının dinlenerek analiz edilmesiyle değerlendirilmiştir. Veri araçlarından GSR (deri iletkenliği) ölçümüne bakıldığında öğretmenlerin çocuklarla etkileşim içindeyken deri iletkenliğinde artış, etkileşimin az olduğunda ise azalma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin fiziksel ve zihinsel olarak çevre faktörlerinden etkilenerek stres seviyesinin değiştiği görülmüştür. Araştırmada özellikle yönetici tutumlarının, öğretmenler üzerinde önemli bir stres kaynağı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulöncesi Öğretmenleri, GSR, Deri İletkenliği, Stresen_US
dc.titleÖzel bir okulda görev alan öğretmenlerin günlük ders programlarını uygularken GSR (Deri İletkenliği) ile stres seviyelerini etkileyen unsurların incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the factors affecting the stress level with GSR (Skin Conductivity) when applying the daily course of teachers who work in a private schoolen_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.identifier.startpage1-53en_US
dc.departmentÖğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorMercan Uzunali Küçük-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
Appears in Collections:SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SBE_ÖğrenmeBilimleri_MercanUzunaliKüçük.pdfYL-Proje Dosyası1.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.