Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTunç Pekkan, Zelha-
dc.contributor.authorÜnlü, Canan-
dc.date.accessioned2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.available2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationCanan, Ü. N. L. Ü., & PEKKAN, Z. T. (2019). Okul öncesi sınıfında olumlu eğitim iklimi geliştirmek için durum çalışması ile çözüm arayışı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 36(2), ss.67-91.en_US
dc.identifier.issn2822-5600-
dc.identifier.issn2822-5597-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2017-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121914-
dc.description.abstractBir belediye yuvasında, sınıf yönetimi zorluğu yaşayan bir öğretmen ve sınıfındaki öğrencileri kapsayan bir durum çalışması yapılmıştır. Gözlemlerle belirlenen durumlara yönelik, araştırmacı -aynı zamanda deneyimli bir okul öncesi yöneticisi- sınıf öğretmenine destek vermiştir. Veriler, üç hafta pasif gözlem (durumun belirlenmesi), altı hafta öğrenci ve öğretmen için düzenlenen uygulamalar ve bir hafta pasif gözlemle (değerlendirme) elde edilmiştir. Toplamda 41 saat sınıf gözlemi, yedi saat öğretmen görüşmesi yapılmıştır. Öğretmenin rolünün öğrencilerin davranışlarını nasıl etkilediği üzerinde analizler yapılmıştır. İlk aşamadaki gözlemler sırasında belirlenen istenmedik öğrenci ve öğretmen davranışları üzerine yoğunlaşılmış ve ilintili bir uygulama geliştirilmiştir. Bu uygulamada araştırmacı, öğrencilerin bireysel ihtiyaçları gözetmede, istenmedik davranışlarını önleme ve azaltmada örnekler üzerinden yapılan uygulamalar ve geribildirimlerle öğretmeni desteklemiştir. Öğrenci ve öğretmende görülen davranış değişiklikleri takip edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrenci ve öğretmende istenmedik davranışların sıklıklarının anlamlı olarak azaldığı, öğretmenin önleyici davranışlarını geliştirdiği, sınıf yönetiminin daha olumlu yönde değiştiğini göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecten_US
dc.titleOkul Öncesi Sınıfında Olumlu Eğitim İklimi Geliştirmek için Durum Çalışması ile Çözüm Arayışıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.relation.journalBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.trdizinid1121914en_US
dc.institutionauthorTunç Pekkan, Zelha-
dc.institutionauthorÜnlü, Canan-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextembargo_20400101-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf
  Until 2040-01-01
Full Text- Article713.55 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.