Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaylan, Rukiye Didem-
dc.contributor.authorBulgan, Gökçe-
dc.contributor.authorAtalay, Zümra-
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.date.accessioned2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.available2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationAtalay, Z., AYDIN, U., Bulgan, G., & Taylan, R. D. (2017). Bilinçli-Farkındalık Temelli Öz-yeterlik Ölçeği-Yenilenmiş: Türkiye Uyarlama Çalışması (BFÖÖ-Y). İlköğretim Online, 16(4), ss.1803-1815.en_US
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2024-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/275710-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Cayoun, Francis, Kasselis ve Skilbeck (2012) tarafından geliştirilen "Bilinçli- Farkındalık Temelli Öz-yeterlik Ölçeği-Yenilenmiş"i (Mindfulness-Based Self Efficacy Scale-Revised) Türkçe'ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini araştırmaktır. Özgün ölçek İngilizce'dir ve altı boyutta toplam 22 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçme aracıdır. Uyarlanan Türkçe form iki farklı devlet okulunun 5., 6. ve 7. sınıflarında okuyan 713 öğrenciye uygulanmıştır. Tüm ölçek (?= .72) ve ölçeğin Duygu Düzenleme (?= .73), Duygusal Denge (?= .68), Sosyal Beceriler (?= .65), Sıkıntı Tahammülü (?= .62), Sorumluluk Alma (?= .61) ve Kişilerarası Etkenlik (?= .65) alt boyutları için Cronbach Alfa içtutarlık katsayıları her bir alt boyutta yer alan düşük madde sayısı göz önüne alındığında kabul edilebilir seviyededir. Ayırt edici geçerlik analizleri kız ve erkeklerin bilinçli-farkındalık temelli öz-yeterlik ortalama puanları arasında anlamlı bir fark olmadığını gösterirken sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Analiz sonuçları, Türkçe'ye uyarlama çalışması gerçekleştirilen bu ölçeğin öğrencilerin bilinçli-farkındalık temelli öz-yeterlik düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Sonuçların kuramsal ve yöntemsel uygulamaları tartışılmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecten_US
dc.titleBilinçli-farkındalık Temelli Öz-yeterlik Ölçeği-yenilenmiş (bföö-y): Türkiye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeMindfulness-based self efficacy scale-revised (MSES-R): Turkish adaptation studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85035202105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage1815en_US
dc.identifier.startpage1803en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliğien_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.identifier.trdizinid275710en_US
dc.institutionauthorTaylan, Rukiye Didem-
dc.institutionauthorBulgan, Gökçe-
dc.institutionauthorAtalay, Zümra-
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.02. Department of Psychology-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (5).pdfFull Text- Article1.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

4
checked on Oct 11, 2024

Page view(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

62
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.