Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.contributor.authorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.contributor.authorTaylan, Didem-
dc.contributor.authorBirgili, Bengi-
dc.date.accessioned2019-01-28T09:04:48Z
dc.date.available2019-01-28T09:04:48Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationAydın, U, Tunc Pekkan, Z, Taylan, R, & Birgili, B. (2017). Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), ss.1979-1994.en_US
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.issn2147-9844-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/231-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim ile 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesine yönelik çabaları incelemektir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim- öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan 2 devlet okulunda 5. sınıfta okumakta olan toplam 220 öğrenci katılmıştır. Üniversite-okul işbirliği kapsamında yürütülen çalışmada öğretim üyeleri öğretmen-araştırmacı olarak rol almıştır., Bu çalışmada deney (n= 4 sınıf) ve kontrol (n= 5 sınıf) grubu olarak iki grup seçilmiştir. Kesirler konusu deney gruplarında öğretmen- araştırmacılar tarafından Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim yöntemiyle, kontrol gruplarında ise matematik öğretmenleri tarafından geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde İlişkisiz Örneklemler t-Testi ve Çift-Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Ek olarak, öğrencilerin uygulamaya yönelik düşünceleri hakkında bilgi edinmek üzere açık-uçlu görüş formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Öğrenci görüşlerinden elde edilen bilgilere göre Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin matematik dersine ilgiyi arttırdığı görülmüştür. Çalışmanın eğitimsel ve yöntemsel uygulamaları tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThrough a university-school partnership, the aim of the present study was to investigate the efforts from University within School Model-based instruction, within which faculty members acted as teacher-researchers, to improve fifth grade students’ fractional knowledge. During 2014-2015, 220 fifth grade students from 2 public middle schools in İstanbul participated in the study. Two groups were selected as experimental (n= 4 classrooms) and control (n= 5 classrooms). In the experimental groups fractions was taught by teacher-researchers with University within School Model-based instruction, whereas in the control groups the fractions unit was taught by the mathematics teachers with traditional instruction. Data were analyzed by performing Independent Samples t-Test and Two-Factor ANCOVA. Additionally, students’ reflections were presented in order to provide readers with an indepth understanding of the implementation. Results revealed that University within School Model-based instruction, as compared to traditional instruction, had a significant effect on students’ fractional knowledge. Students’ reflections showed that University within School Model-based instruction improved their interest. Educational and methodological implications of the study were discussed.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul-Üniversite işbirliğien_US
dc.subjectOkulda Üniversite Modelien_US
dc.subjectKesirleren_US
dc.subjectOrtaokul matematiğien_US
dc.titleOkulda üniversite modeli: beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgisi gelişiminden yansımalaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridZelha Tunç Pekkan / 121069-
dc.authoridBengi Birgili / 0000-0002-2990-6717-
dc.authoridZelha Tunç Pekkan / 0000-0001-7194-6088-
dc.authoridUtkun Aydın / 0000-0002-1380-5911-
dc.authoridRukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.identifier.endpage1994en_US
dc.identifier.startpage1979en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid264454en_US
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
dc.institutionauthorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.institutionauthorTaylan, Didem-
dc.institutionauthorBirgili, Bengi-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.04. Department of Political Science and International Relations-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Okulda __niversite Modeli_ Be__inci S__n__f ____rencilerinin Kesir Bilgisi Geli__iminden Yans__malar[#342928]-349084.pdfYayıncı Sürümü346.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Download(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.