Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/2345
Title: | Uygulamada Okulda Üniversite Modeli: Öğretmen Eğitimine Katkıları | Authors: | Akcan, Sumru Pekkan, Zelha Tunç Akar, Gülseren Karagöz |
Keywords: | Eğitim Matematik Eğitim araştırmaları |
Abstract: | \"Okulda Üniversite\" modeli altı boyutlu bir sistem olarak, akademisyenlerin sahada öğretmenlik yapmasınınyanısıra öğretmen eğitimine ilişkin bütün unsurları içerecek şekilde tasarlanmıştır (Özcan, 2013). Bu model,MEF Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından dezavantajlı bir ilkokul veortaokulda uygulanmıştır. Bu çalışmada üç farklı deneyim incelenmektedir: matematik öğretmenliğine girişdersi kapsamında öğretmen adaylarının kazanımları, matematik eğitimcisi bir akademisyenin 6. Sınıf matematikdersi kapsamında öğretmenlik yaparak elde ettiği kazanımlar ve staj yapan son sınıf İngilizce öğretmen adaylarıve öğretim üyesi tarafından ilkokul 3. sınıfın İngilizce dersinde yürütülen öğretim konusunda bilgi verilmektedir.Bu farklı deneyimlerde gözlemlenen ve yaşanan zorluklar ve bu zorlukları aşmak için yaratılan yaklaşımlarpaylaşılmaktadır. Son olarak Okulda Üniversite modelinin okul üniversite işbirliğine sağlayacağı katkılartartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.11779/2345 https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.612200 https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/331758/uygulamada-okulda-universite-modeli-ogretmen-egitimine-katkilari |
ISSN: | 1305-3515 |
Appears in Collections: | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
1
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
70
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.