Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/249
Title: Erken çocukluk gelişimine dair Türkiye bulgularına bakış
Authors: Selçuk, Bilge
Yavuz, H. Melis
Keywords: Erken çocukluk
Gelişim
Yönetici işlev
Dil becerisi
Alıcı dil
Çevre
Psikoloji
Publisher: 5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özel Sayısı
Source: Selçuk, B. & Yavuz, H. M. (2018). Erken çocukluk gelişimine dair Türkiye bulgularına bakış, Journal of Early Childhood Studies, 2, ss.334-363. DOI : 10.24130/eccd-jecs.196720182271
Abstract: Erken çocukluk, beynin gelişiminin en yoğun olduğu, bilişsel ve sosyal becerilerin temellerininatıldığı bir dönemdir. Bu makalede, erken çocukluk döneminde ortaya çıkan becerilerinbağlantılarını ve gelişimlerinde rolü olan unsurları farklı örneklemlerde (tipik ve atipik gelişimgösteren çocuklar, tipik ve atipik gelişimsel bağlamlarda yetişenler) incelediğimiz araştırmalarımızıözetliyor, sonuçlarını diğer literatür bulgularıyla birlikte değerlendiriyoruz. Bulgular iki becerinin,alıcı dil ve yönetici işlev becerilerinin çocuğun psikolojik esenliği ve optimal gelişimi için kritikolduğunu ortaya koyuyor. Bu becerilerin gelişimine hangi unsurların nasıl etki ettiğini gösterenaraştırma sonuçlarımızı derliyor, uygulamaya dair önermelerini tartışıyoruz.
Early childhood is a period during which brain development is at its highest and the social and cognitive skills start to develop. In this paper, we summarized our studies in which we investigate the skills that emerge in early childhood years, and the factors associated with the development of these skills in different populations (typically developing children and children with atypical development, typical and atypical rearing contexts). We examine our results in light of the findings of the previous literature. The results of our studies suggest that two skills, namely receptive language and executive function are critical for psychological well-being and optimal development. In this review we compile our findings about the factors influencing the development of these skills, the mechanisms of this influence. We also discuss the applied implications of our findings.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/249
http://dx.doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182271
ISSN: 2564-7601
Appears in Collections:Psikoloji Bölümü koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erken cocukluk.pdfYayıncı Sürümü642.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Download(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.