Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/342
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBulgan, Gökçe-
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.date.accessioned2019-02-18T11:13:54Z-
dc.date.available2019-02-18T11:13:54Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationAydin, U., & Bulgan, G. (2017). Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği’nin Türkçe uyarlaması, Elementary Education Online, 16(2), ss.887-899.en_US
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/342-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304742-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to adapt the “Children’s Test Anxiet Scale (CTAS)” developed by Wren and Benson (2004) into Turkish. The original scale was in English and comprised of three factors including 30 items. Seven experts were involved in the adaptation process to translate the scale into Turkish and then back to English for providing evidence based on the consistency between the two forms. Following the translation process, a pilot study was conducted and the scale was given its final form. The Turkish form was administered to 1100 students who were attending to 3rd, 4th, 5th, and 6th grade classes in 3 public schools. Findings regarding the construct validity of the scale, which were obtained from the confirmatory analysis, supported the three-factor structure of the original scale. Subdimensions of the scale were Thoughts, Off-Task Behaviors, and Autonomic Reactions. Cronbach Alpha coefficients for the overall scale (???= .88) as well as the subdimensions of Thoughts (???= .82), Off-Task Behaviors (???= .72), and Autonomic Reactions (???= .75) were substantial in size. Regarding the discriminant validity analyses, there were no significant gender differences in students’ test anxiety while there were significant grade level differences. These results demonstrated that the Turkish version of the scale is a valid and reliable instrument, which may serve as useful in measuring elementary school students’ test anxiety levels. Directions for future research and practical implications for educational practice are discussed in terms of mathematics education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Wren ve Benson (2004) tarafından geliştirilen “Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği”ni (CTAS, Children’s Test Anxiety Scale) Türkçe’ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini araştırmaktır. Özgün ölçek İngilizce’dir ve üç boyutta toplam 30 maddeden oluşan dörtlü likert tipi bir ölçüm aracıdır. Uyarlama çalışması için ölçek maddeleri Türkçe’ye çevrilmiş ve bu çevirinin uygunluğunu ve anlam bütünlüğünü sağlamak için alanlarında bilgili yedi uzmanın görüşleri alınarak dil geçerliği sağlanmıştır. Çeviri işlemleri sonrasında pilot çalışması yapılan ölçeğe son hali verilmiştir. Türkçe form 3 farklı devlet okulunun 3., 4., 5., ve 6. sınıflarında okuyan 1100 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin doğrulayıcı faktör analizinden elde edilen bulgular, orijinal çalışmadaki üç faktörlü yapıyı destekler niteliktedir. Ölçeğin alt boyutları: Düşünceler (Thoughts), Görev Dışı Davranışlar (Off-Task Behaviors), ve Otonom Tepkiler (Autonomic Reactions)’dir. Tüm ölçek (.88) ve ölçeğin Düşünceler (.82), Görev Dışı Davranışlar (.72), ve Otonom Tepkiler (.75) alt boyutları için Cronbach Alfa içtutarlık katsayıları yüksek seviyededir. Ayırt edici geçerlik analizleri kız ve erkeklerin sınav kaygısı ortalama puanları arasında anlamlı bir fark olmadığını gösterirken sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Yapılan analizlerin sonuçları, Türkçe’ye uyarlama çalışması gerçekleştirilen bu ölçeğin öğrencilerin sınav kaygı düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir. Ölçeğin matematik eğitiminde kullanım alanları tartışılmış ve matematik kaygısına odaklanacak gelecek araştırma çalışmaları için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİlköğretim Onlineen_US
dc.relation.ispartofElementary Education Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçek uyarlamaen_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.titleÇocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği’nin Türkçe Uyarlamasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of children’s test anxiety scale to Turkishen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85020432518en_US
dc.authoridUtkun Aydın / 146153-
dc.authoridGökçe Bulgan / 0000-0001-8206-6887-
dc.authoridUtkun Aydın / 0000-0002-1380-5911-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage899en_US
dc.identifier.startpage887en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid282637en_US
dc.institutionauthorBulgan, Gökçe-
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aydın&bulgan_2017.pdfYayıncı Sürümü - Makale1.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

7
checked on Oct 11, 2024

Page view(s)

78
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.