Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/514
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.contributor.authorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.contributor.authorRukiye Didem, Taylan-
dc.contributor.authorBirgili, Bengi-
dc.contributor.authorÖzcan, Mustafa-
dc.date.accessioned2019-02-23T15:15:59Z
dc.date.available2019-02-23T15:15:59Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationAydın, U., Tunç-Pekkan, Z., Rukiye Didem, T., Birgili, B. & Özcan, M. (). Okulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, [Trabzon.]en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/514-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite-okul işbirliği kapsamında uygulanan, öğretim üyelerinin öğretmenaraştırmacı olarak rol aldığı, Okulda Üniversite Modeli temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesi üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen çoktan seçmeli Kesirler Testi kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Sarıyer ilçesi’nde bulunan 2 devlet ortaokulunda öğrenim gören 220 beşinci sınıf öğrencisi (112 deney, 108 kontrol) katılmıştır. Yarı deneysel çalışmada yöntem olarak öntest-sontestkontrol gruplu desen kullanılmıştır. Grupların eşdeğer seviyede olup olmadığını belirlemek amacıyla Kesirler Testi öntest olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmış ve grupların istatistiksel olarak eşdeğer seviyede oldukları tespit edilmiştir. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin sınıflarında matematik dersleri Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim araştırmacılar tarafından gerçekleştirilirken kontrol gruplarında da geleneksel öğretim matematik öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiştir. Deneysel uygulamadan sonra, Kesirler Testi sontest olarak bütün gruplara uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Bu sonuç bağlamında üniversite-okul işbirliğinin matematik eğitimi ve öğretimine önemli katkı sağladığı önerilmektedir. Çalışmanın eğitimsel uygulamaları tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversite-okul işbirliğien_US
dc.subjectOkulda üniversite modelien_US
dc.subjectKesirleren_US
dc.subjectOrtaokul matematiğien_US
dc.subjectYarı deneysel çalışmaen_US
dc.titleOkulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisien_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authoridBengi Birgili / 0000-0002-2990-6717-
dc.authoridBüşra Ayan / 0000-0002-5212-2144-
dc.authoridMustafa Özcan / 0000-0003-3501-0762-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
dc.institutionauthorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.institutionauthorRukiye Didem, Taylan-
dc.institutionauthorBirgili, Bengi-
dc.institutionauthorÖzcan, Mustafa-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept04.04. Department of Political Science and International Relations-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bildiri-Özet-Kitapçığı.pdfKonferans Kitapçığı3.82 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.