Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/604
Title: Sağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve öneriler
Authors: Uyanık Çavuşoğlu, Ayfer
Keywords: Sağlık turizmi
Aracı kuruluş hizmet standartı
Patient Participation
Quality Improvement
Accreditation
Publisher: Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB)
Source: Uyanık Çavuşoğlu, A. (Aralık, 2018). Sağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve öneriler. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, s. 1-5.
Abstract: Sağlık turizmine hizmet sunan kişi/kurum/kuruluşların hukuken temellendirilmesi mümkün olan ilke ve standartlara bağlı işlem yapmaları gerekmektedir. Aracı Kuruluş Hizmet Standartları (AKHS)’nın amacı, uluslararası hastalara hizmet sunacak aracı kuruluşların yasal statüsü, tanımı ve hizmet alanı hakkında standart, şeffaf, izlenebilir ve denetlenebilir bir sistem oluşturarak sağlık turizmine sunulan hizmet ve yönetim kalitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunların devamlılığının sağlanması, hizmet sunumundaki her türlü riskin azaltılmasına ilişkin oluşturulan ilkelerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasların düzenlenmesine yardımcı olması gerekmektedir. Böylece; sertifikalı/akredite aracı kuruluş ve sağlık hizmeti sunucularımız (tanı/tedavi ülkesi) ile hastanın geldiği ülke (menşe ülke) arasındaki hizmet kalite farkının kapatılması söz konusu olacaktır.
Individuals/institutions/organizations providing health tourism services should act in compliance with the principles and standards legally based. The purpose of Intermediary Institution Service Standards (IISS) is to ensure a standardized, transparent, observable and controllable system on the legal status, definition and service area of intermediary institutions which provide services to international patients; improve, develop and maintain the service and management quality in the health tourism and regulate rules and procedures on the implementation of the principles for the risk deduction on service providing. Thus, it would be possible to close the service quality gap between our certified/accredited intermediary institutions and health service providers (country where diagnosis/treatment is made) and the patient’s country (country of origin)
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/604
Appears in Collections:Hukuk Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sa__l__k Turizmi Arac__ Kurulu__u Hizmet Standartlar__ Hakk__nda D______nce ve __neriler[#502997]-607703.pdfYayıncı Sürümü - Makale465.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Dec 2, 2024

Download(s)

4
checked on Dec 2, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.