06. Rektörlüğe Bağlı Birimler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/8
Browse
Browsing 06. Rektörlüğe Bağlı Birimler by Access Right "info:eu-repo/semantics/closedAccess"
Now showing 1 - 20 of 40
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Adapting to adaptive learning with Blackboard, the case of MEF University(2018) Özoran, DinçerAdaptive learning (AL) systems are long studied but only recently begin to make an impact in education. As MEF, a Flipped University who embraced Flipped Learning Approach in its all faculties, we also got interested in integration of these systems. Each AL platform has its own design of UI and UX. Already learning an LMS is a challenge, understanding how a brand new platform works may hinder student motivation for learning. Blackboard Learn, being the number one prefered LMS platform in the world in higher education, has integration options with most of AL platforms. This integration facilitates to navigate and focus more on the learning tasks and experience for students. While having a solid and widely used LMS is an advantage, there are still challenges in adapting AL systems for an institution. Individual adoption of Instructors results with student resistance, as they have to pay extra fee for the platform. When students reject to pay, then Instructor cannot implement his course design. At MEF, first contact with AL platforms happened thanks to individual efforts of some instructors. Once we see the potential, we asked different platforms for trial this semester and now we have unlimited access to two big platforms and promised them to pay as an Institution. In approximately 20 courses (%5 of total) we use AL and to understand the effectiveness of these platforms, we will use six level ACUE Effective Practice Framework©: faculty engagement, faculty learning, faculty implementation, student engagement, course-level student outcomes and institutional outcomes.Article Advocacy and Collaboration in a Time of Global Upheaval: Insights from IFLA Regional Divisions(IFLA, 2025) Çimen, Ertuğrul; Koen, DianeAt the 2025 IFLA World Library and Information Congress (WLIC) in Astana, the IFLA Regional Council brought together librarians and advocates from across the globe to reflect on the pressing challenges facing libraries in an era of political polarization, social unrest, and digital transformation. Under the theme "Advocacy and Collaboration in a Time of Global Upheaval: A Unified Response from the IFLA Regional Divisions," the session highlighted how libraries are navigating censorship pressures, promoting multicultural engagement, championing access to information in overlooked communities, and responding to emerging threats to democratic participation. The presentations spanned continents and contexts, from European courts to Canadian prisons, from African misinformation campaigns to Latin American policy initiatives, demonstrating that while challenges vary by region, the library profession's commitment to intellectual freedom, equity, and democratic values remains universal. The full recording of the session is available on the IFLA YouTube channel.Review Bahçe Galata’da Nora 2: Oyunbozan bir inceleme(Tiyatral Gazete, 2025) Yıldırım, BeyzaBu yazıda Sara Ahmed'in Oyunbozan Feminist kuramı bağlamında Henrik Ibsen'in Bir Bebek Evi ve Bahçe Galata tarafından sahnelenen Lucas Hnath'ın Nora 2 adlı oyunları incelenmiştir.Book Part Bilgi Merkezlerinde İş Birliği ve Koordinasyon : Kütüphanelerarası İş Birliği Çalışmaları(Hiperyayın, 2021) Çimen, Ertuğrulİş birliği; Marriam-Webster (Kasım, 2021) sözlüğünde "ortak bir amaç için birlikte çalışmak ya da toplu çaba vermek şeklinde belirlenen bir eylem" olarak, Türk Dil Kurumu (TDK) Güncel-Türkçe Sözlükte (2021) ise "amaç ve çıkarları bir olanların oluşturdukları çalışma ortaklığı bir işin çeşitli kişilerce birlikte yapılması" olarak tanımlanmaktadır.Article Ceza Yargılama Hukukunda Koruma Önlemlerinin (tedbirlerinin) Özellikleri ve Koşulları (makale)(2022) Çınar, Ali RızaCeza (suç) yargılama hukukunun amacı, daha önce suç olarak yaşandığı ileri sürülen eylemin/olayın doğruluğunu belirlemektir.Ceza yargılaması, soruşturma ve kovuşturma evresi olmak üzere temel iki evreden oluşmaktadır. Yargılamanın en önemli evresikovuşturma evresidir. Bu evrenin en önemli aşaması da yargılanan kişinin atılı suçu işleyip işlemediğinin/olayın gerçek olupolmadığının belirlendiği duruşma aşamasıdır. Ceza (suç) yargılamasının temel amacı olan maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasıiçin, yargılamanın en önemli evresi olan kovuşturma evresinin duruşma aşamasında “geçmişteki yaşandığı ileri sürülen olayın,tüm kanıtlarla yeniden yaşatılması” gerekmektedir. Ceza (suç) yargılamasında duruşma aşamasında geçmişte yaşanan olayınyeniden yaşatılması ise, olaya/suça ilişkin tüm kanıtların ortadan kaldırılmadan ve karartılmadan oldukları gibi elde edilipkorunmalarının sağlanması ve şüphelinin/sanığın hazır bulundurulması ile olanaklıdır. Bu da ancak koruma önlemlerinebaşvurulması ile güvence altına alınabilir. Koruma önlemlerinin amacı, somut olaya uygun maddi gerçeği ortaya çıkarılabilmekiçin, olay geçmişte nasıl gerçekleşmişse gerçekleştiği andaki durumunu olabildiğince koruyarak, duruşma ve yargıkurma/hüküm verme dönemlerinde öyle yaşatarak, ceza yargılamasının adil ve kısa sürede sonuçlanmasını sağlamaktır. Aynızamanda sonuçta verilen hükmün yerine getirilmesini de güvence altına almak koruma önlemlerinin amaçlarındandır. Özetlekoruma önlemlerinin genel olarak ortak temel amacı, ceza yargılamasında yargılamanın yapılabilmesi ve ileride verilecekhükmün/cezanın yerine getirilmesidir.İnceleme konumuz, koruma önlemlerinin ortak özellikleri ve koşulları. Bu nedenle her koruma önlemi ayrı ayrı ele alıpincelenmemiştir. Önce koruma önlemi kavramının nasıl tanımlandığı açıklanmıştır. Koruma önlemlerinin görevi/işlevi veayrımları (sınıflandırılması) konusunda temel bilgiler verilmiştir. Daha sonra ise, koruma önlemlerinin özellikleri/nitelikleri tek tekele alınarak ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir. Son olarak koruma önlemlerinin ortak koşulları ayrı ayrı değerlendirilerekaçıklanmıştır. Ayrıca bu konudaki ilgili düzenlemeler gözetilerek konuyla ilgili mahkeme kararları hakkında bilgi verilmiştir.Çalışmamızın sonuç kısmında ise konuyu incelerken ayrıntılı olarak yer verdiğimiz varılan sonuçlar, önerilerle birlikte anahatlarıyla belirtilmiştir.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 2Cost-Sharing Models: Experience of the Anatolian University Libraries Consortium(Elsevier, 2019) Çukadar, Sami; Çimen, ErtuğrulPurpose : This study examines the cost-sharing models used by the Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS) to determine the amounts that university libraries pay for each consortial subscription. A survey was conducted among library directors and managers of ANKOS member universities to evaluate cost-sharing models in order to create improved models. The data obtained from the questionnaire were analyzed in SPSS, the first time that these cost-sharing models have been assessed on the national level. The results of the study are presented for the benefit of other consortia and scientists/researchers and library professionals working in the field. Design/methodology/approach : This article takes a historical and descriptive approach and uses statistical methods to analyze the results of the survey. It also focuses on obtaining objective results from the Consortium members' feedback. Findings : As with other library consortia all over the world, many different cost-sharing models have been used by ANKOS. As a result of this study, the most suitable models have been determined for different scales of academic libraries. In negotiations with publishers and vendors, priority will be given to price models preferred by member institutions. Practical implications : The material presented should be useful for all academic librarians concerned with consortium systems, cost-sharing, and e-resource management, especially in the developing world. This paper also provides some key points for academic librarians in the process of establishing a consortium. Originality/value : This paper is an example of successful academic library consortium activities in a developing country and examines, in detail, the developments, opportunities, and challenges experienced since the establishment of the consortium.Conference Object Crime as Negatively Infinite Judgement in Philosophy of Right(MEF Üniversitesi, 2022) Armaner, TürkerAt the outset of Philosophy of Right, in the second section of the first main chapter entitled as "Abstract Right", Hegel defines crime as "negatively infinite judgement". It must be noted that, in Hegel's system, there are two usages of "negativity" and again two usages of "infinite"; that is to say, both can be used either in the affirmative or in the pejorative sense, and here Hegel uses these terms in the latter context.Article Conference Object Developing Standards for Adaptive Leaning Platform Usage(2023) Güler, Sabiha Elvan; Topal, İlke; Özdemir, Paker DoğuThis research aimed to develop standards for the effective use of Adaptive Learning Platforms (ALPs), embarking on a broader developmental study characterized by iterative processes of design, testing, and refinement. The study began by evaluating 80 courses involving instructional design and learning analytics. Interviews with 30 faculty members provided insights and personalized recommendations. Post-evaluation, initial standards were proposed and refined using insights from a literature review. Validation involved consulting with a Distance Education Professor and three faculty members, leading to the enhancement of standards categorized under the ADDIE model. This comprehensive approach combined data analysis, a literature review, and expert consultation.Conference Object Dijital dönüşümün filizlenmesi için gerekli koşullar: MEF’te öğrendiklerimiz(2019) Dinçer, ÖzoranAşağıdaki Adımlara göre MEF'teki dönüşümü nasıl yönettiğimizi açıklıyoruz: 6 Characteristics To Increase Technology Adoption -Thorpe, L. (2015) 1 - Leadership from the top 2 - Institutional commitment and investment 3 - Robust and reliable infrastructure 4 - Effective and available support for academic staff 5 - Ability to demonstrate the benefits to the student and staff experience 6 - Evidence-based decision-making and a continuous cycle of improvementPresentation Dünyaya açılmak için sahip olunması gereken beceriler: kütüphanecilerin küreselleşme yolculuğu(Rami Kütüphanesi, 2025) Çimen, Ertuğrul...Research Project Exploring the Library Experience a Study of Two Universities Facilities and Services Through(2023) Yıldırım, BeyzaAmerican Library Association's çatısı altında düzenlenen International Librarians Networking Program 2023’ün bir çıktısı olan bu poster çalışmasında, program dahilinde birbiriyle eşleşen iki üniversite kütüphanesinin (MEF Üniversitesi-International Medical University, Malaysia) benzerlikleri ve farklılıkları ele alınmıştır. İki kütüphanenin benzerlikler ve farklılıklarından hareketle, çalışmada partnerlerin program boyunca birbirlerinden edindikleri deneyimlere yer verilmiş deneyimlerin sonucu olarak kütüphanelerde gelecek için neler yapılabilir? Konusu tartışılarak, yeni öneriler sunulmuştur.Conference Object Flipped Learning : a Reliable Approach To Teaching English?(IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, 2019) Sharifi, AhmadEnglish language teaching has seen a great shift from a teacher-fronted instruction towards more flexible, active, engaging, and learner-centered teaching models that reduce the limitations and issues of traditional teaching models. One of these models is flipped learning, which is a form of blended learning where students learn new content or lessons at home, and do what used to be called homework in their classroom collaboratively. This model, which has recently been developed and is based on Bloom's taxonomy of learning, has been put forth to maximize the quality of learner-centered teaching model. Unfortunately, there is very little research on this newly-developed model in EFL environment, especially in Turkey. With this in mind, this study aims to examine Turkish students' perceptions of and attitudes towards flipped learning through a questionnaire before and after the course. Also, there will be two intermediate classes, one acting as the experimental group in which the flipped classroom model will be administered. In the control group, the traditional teaching model will be used. Finally, the passing grades of the students in the control and experimental groups will be compared to see if there is a significant difference.Conference Object Fundar una Comunidad Despues del Crimen?(MEF Üniversitesi, 2022) Tatian, Diego; Akal, Cemal BâliLa pregunta "cómo fundar una comunidad después del crimen?" enuncia un problema filosófico y politico- explorado asimismo de modo diverso por el derecho, la ética, la antropologia, la tragedia que la Argentina transita desde hace casi cuarenta afios, en el curso de los cuales ha motivado una reflexion intensa acerca de las condiciones que permiten una reconstitucion y una restitucion de la vida colectiva, despues del crimen. La hondura del dolor abierto desde entonces ha movilizado una paciente tarea en comun orientada a la reparacion, y tambien una busqueda de comprension que ha vuelto inmediatas y vividas grandes piezas de la cultura Antigona, Hamlet, el Evangelio con las que las generaciones humanas de diferentes tiempos han procurado desvanecer o menguar el sinsentido del sufrimiento, es decir han procurado conferirle un significado poniendolo en una narracion.Article Genele Yönelik Öneri Karinesi Getiren Tbk M. 8/f. 2 ile Satıcı İçin Sözleşme Yapma Zorunluluğu Getiren Tkhk M. 6/f. L'in Uygulanma Alanlarının Karşılaştırılması(MEF Üniversitesi, 2023) Özen, BurakBu çalışmada TBK m. 8/f. 2 ile getirilen genele yapılmış öneriye ilişkin karinelerin uygulama alanları incelendiği gibi, söz konusu düzenlemenin hukuk politikası açısından değerlendirilmesi de yapılmıştır. Çalışmada hükmün çözümsüz bıraktığı sorunlar belirlenerek, bu sorunların çözümünde TKHK m. 6/f. l'de satıcı için sözleşme yapma zorunluğu getiren hükmün etkili olup olamayacağıyla ilgili değerlendirmelere de yer verilmiştir. TBK m. 8/f. 2 hükmü ele alınırken değinilmesi alışılmış olan elektronik ortamda mal sergilenmesinin öneri mi yoksa öneriye davet olarak mı nitelendirileceği sorununun çözümü bakımından bugün gelinen aşama ayrıca ele alınmış, ulaşılacak çözümde TKHK m. 6/f. l'in de etkili olup olamayacağı değerlendirilmiştir.Presentation Global Horizons, Local Struggles: Defending Democracy and Libraries Beyond Europe(2025) Çimen, Ertuğrul; Çimen, ErtuğrulMEF Kütüphane Direktörü Ertuğrul Çimen, 23–27 Haziran tarihleri arasında düzenlenen Alman Kütüphaneciler Derneği Yıllık Kongresi’ne katılmış ve “Global Horizons, Local Struggles: Defending Democracy and Libraries Beyond Europe” başlıklı sunumunu gerçekleştirmiştir.Article Grevci Sendikanın Grev Uygulanan Ünitede Üye Kaybı Sonucu Grevin Sona Erdirilmesi ve Toplu İş Sözleşmesi Yetkisinin Düşüp Düşmeyeceği(MEF Üniversitesi, 2022) Akyiğit, Ercan6356 sayılı Kanun md. 75/6 hükmü, mülga 2822 sayılı Kanun md. 51/4 ile öz itibariyle benzerdir. Ancak Anayasanın kanunönünde eşitlik (AY. 10), olumsuz sendika özgürlüğüne (AY. 51), işçilerin toplu iş sözleşmesi yapma (AY. 53) ve aslında sendikahakkının bir uzantısı ve doğal içeriğine dahil sayılan grev hakkına (AY. 54) aykırı hükümler taşımaktadır. Hükmün bir an evvelAYM tarafından iptali ve yasa koyucu tarafından da grev oylamasının daha anlamlı ve içerikçe doygun olarak düzenlenmesigerekmektedir.Article Halkı Yanıltıcı Bilgiyi Alenen Yayma Suçu Üzerine Düşünceler (tck M.217/a)(MEF Üniversitesi, 2022) Akyürek, GüçlüHalkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma suçu, yakın zamanda yürürlüğe girmiş ve çok tartışmalaryaratmıştır. Bu çalışmada suç, Ceza Hukukunun temel ilke ve kuralları ışığında elealınmaktadır. Yasallık ilkesinin yanında maddi unsur, manevi unsur ve özellikle ifade özgürlüğübakımından değerlendirilen suçun tanımındaki eksiklere ve bu belirsiz tanımın yarattığıolası hukuksal tehlikelere dikkat çekilmektedir. Son bölümde de konuya ilişkin olarak AvrupaKonseyi bünyesindeki Venedik Komisyonu'nun yayınladığı Görüş incelenmekte ve oradakiuyarıların altı çizilmektedir. Diğer ülkelerden de verilen örneklerle düzenleme eleştirilmekte,yaratacağı "caydırıcı etkiye" dikkat çekilmektedir. Maddenin kaldırılması önerilmektedir.Article Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanununun 17/b Maddesinin İkinci Fıkrasında Tapu Siciline Düşülebileceği Öngörülen Şerhin Hukuki Niteliği ve Meydana Getireceği Etkiler Üzerine Değerlendirmeler(MEF Üniversitesi, 2023) Kapancı, Kadir Berk5 Nisan 2023 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan 28 Mart 2023 Tarihli ve 7445 Sayılı İcra ve İflas Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu özelinde de bazı değişiklikler ve yenilikler getirmektedir. İşte bunlardan bir tanesi, Ara buluculuk Kanunu'na yeni eklenen ve 1 Eylül 2023'te yürürlüğe girecek olan 17/B maddesidir. Toplamda beş fıkradan oluşan ilgili yeni madde ilk fıkrasında, taşınmazların devrine veya taşınmaz üzerinde sınırlı ayni kurulmasına ilişkin uyuşmazlıkların arabuluculuğa elverişli olduğunu belirttikten sonra, ikinci fıkrasında da arabuluculuk sürecinde ilgili uyuşmazlıklar dahilinde tapu siciline bazı şartlarla düşülebilecek olan bir şerh kaydıyla ilgili özel düzenleme getirmiştir. İşbu çalışmamız, ilk planda şerhlere ilişkin genel bilgiler ışığında, ilgili düzenlemede (Arabuluculuk Kanunum. 17/B f. 2) sözü geçen şerhin hukuki niteliğinin, tapu siciline düşülme şartlarının, şerhin düşülmesi halinde nasıl bir etki (veya etkiler) meydana getireceğinin ve son olarak şerhin etkisini nasıl yitireceğinin ortaya koyulmasını hedef tutmaktadır. Bu açıklamaların akabinde ise, yeni düzenleme anılan şerh kaydının işlevselliğinin ve kullanım etkinliğinin artırılabilmesi için eleştirel bir bakış açısıyla inceleme masasına yatırılacak ve ilgili düzenlemede bu uğurda yapılabilecek bazı somut değişiklik önerilerinde bulunulacaktır.Other Kütüphaneler ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları(2022) Çimen, ErtuğrulKütüphaneler ve sürdürülebilirlik.
