İç Mimarlık Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1945
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Koleksiyonu by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object A Historical Perspective To Fabrication in Architecture for Preserving Heritage(Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, 2019) Özgan, Sibel Yasemin; Özkar, Mine; Hamzaoğlu, BegümDigital technologies have recently been at the forefront of the causal link between making and design. A growing number of architecture programs of universities incorporates fabrication to the educational environment, and even to the curriculum. Fabrication technology is now considered among the set of tools students are expected to acquire a basic knowledge of and skills in. Nevertheless, the pedagogical potential of fabrication in communicating traditions of making is underused in an oversight of the continuity of the relevant know-how. Our position is that traditions of making can be the subject matter of fabrication with the objective to remedy the role of fabrication tools in architectural history, sustainable architectural production, and in the field of digital heritage. In this paper, we report on two comparative studies that illustrate how the instrumental factors of two historical crafts can be articulated using fabrication. © 2019, Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe. All rights reserved.Conference Object Article Citation - WoS: 2Commemorations of Sinan: Creating a National Hero in Turkey in the 1930s(Intellect, 2023) Sezgin, AhmetSinan (d.1588) is the most renowned architect of the Ottoman Empire. His buildings, located throughout the eastern Mediterranean, were central to a dynastic and religious architectural heritage that was inherited by a modern and secular Turkish nation state, established in 1923. This article examines how Sinan was refashioned as a national hero in the early decades of the Republic. It focuses on commemorations of Sinan and their major venue: his Süleymaniye Mosque in Istanbul. In my analysis of these commemorations, I draw on a wide and diverse array of primary source materials, including written, photographic, artistic, and other visual materials from the 1930s and 1940s that are located in official, semi-official, and other collections. By doing so, this article reveals how the variety of nationalist approaches to Sinan and his architecture coexisted and competed.Research Project Shift(2018) Karababa, Avşar; Sarısakal, BerilShift, MEF Üniversitesi öğrencileri, öğretim elemanları ve çalışanlarının kullanımına yönelik tasarlanan bir açık hava sosyalleşme alanıdır. MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nden 13 öğrencinin 2 yürütücü eşliğinde tasarlayıp inşa ettiği Shift, kısıtlı bir alan içinde yüzen bir yapay topografya aracılığıyla mekanın kullanım sınırlarını yeniden üretir. Kütlenin girintili-çıkıntılı konturu, yatayda farklı kalabalıklara eş zamanlı hizmet eder, düşeyde oturma/yaslanma/yatma/toplanma/tırmanma durumları üzerinden mekanın kullanım olanaklarını artırır ve kullanıcıların mekanı farklı noktalardan deneyimlemesini olası kılar.Research Project Tasarla Yap Stüdyosu 2017, Dalga Projesi(Arkitera Mimarlık Merkezi Yayını [MEF Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi], 2017) Sezgin, Ahmet; Eren, BaşakProje MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. sınıf öğrencileri tarafından 3-21 Temmuz tarihlerinde İstanbul Sarıyer Rumelihisarı mahallesinde yer alan Türkan Şoray İlkokulu’nda gerçekleştirildi. Okulun arka bahçesinde konumlanan proje için, çocukların farklı imkanlarda kullanabileceği esnek bir oyun alanı tasarlama fikriyle yola çıkıldı. Dalga; farklı yükselti ve eğimlerde yüzeyler kullanılarak tanımlı olmayan, yaratıcı ve farklı karakterdeki oyunlara ev sahipliği yapabilecek bir oyun alanını hayata geçirmek amacıyla tasarlandı. 2 hafta boyunca MEF Üniversitesi’nde yürütücüler eşliğinde öğrenciler tarafından yoğun bir tasarım sürecinde tasarlanan proje, bu süre sonunda uygulamaya geçilerek gerçekleştirildi. Proje farklı ivmelerle yükselen zeminde koşmak, kaymak, tırmanmak; geniş ve değişen eğimli alanda hareket etmek, grupça oynamak; bu alanlardan daha izole ve az eğimli alanda oturmak, sohbet etmek gibi daha sakin eylemlerle alanı zenginleştirmek gibi akla ilk gelen eylemlerin yanı sıra farklı kotlarda bulunarak farklı ilişkiler kuran bu 3 alanın çocukların yaratıcılığı ile tahmin edilmesi mümkün olmayan daha birçok eyleme ev sahipliği yapması hayal edilerek inşa edilmiştir.Research Project Tasarla Yap Stüdyosu 2018, Kayıkhane Projesi(2018) Sezgin, Ahmet; İnceoğlu, Arda; Aydemir, Ayşe ZeynepBoğaziçi Üniversitesi Denizcilik ve Yelken Kulübü Kayıkhane Projesi, 2018 Tasarla ve Yap! Programı kapsamında 18 Haziran – 21 Temmuz 2018 tarihleri arasında gerçekleşti. Boğaziçi Üniversitesi Kilyos Sarıtepe Kampüsü kumsalında, Hobie cat, rüzgar sörfü, sörf tahtası gibi kulüp ekipmanlarının depolanması ve kulüp üyelerinin bir araya gelmesi için tasarlanan yapı, kumsalın doğal topoğrafyasıyla uyumlu iki kütleden oluşmaktadır.Conference Object

