Mimarlık Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1947
Browse
Browsing Mimarlık Bölümü Koleksiyonu by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 102
- Results Per Page
- Sort Options
Book Urban Hub Naples(Istanbul Technical University and Mimarlık Eğitimi Derneği (MimED), 2013) Sağlamer, Gülsün; Dursun, Pelin; Avcı, Ozan2013, İstanbul Teknik Üniversitesi ve MimED ortaklığıyla yayınlandı. Bu kitap, 2011-2012 Bahar Dönemi'nde İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Napoli Federico II Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ortaklığında yürütülen “Urban Hub-Napoli” Diploma Projesini tanıtmaktadır. Kitapta Diploma Projesinin amacı, kapsamı ve mimari programı, Napoli gezisine ilişkin belgeler, verilen seminerlerin içeriği, jüri değerlendirmeleri ve öğrenci projeleri bir araya getiriliyor. Proje, Napoli Federico II Üniversitesi'nden 25 öğrenci, 11 İTÜ öğretim görevlisi, 2 öğretim görevlisi ve 2 genç araştırmacıyı bir araya getirdi. Proje, öğrencilere fikirlerini uluslararası platformda geliştirme ve sunma fırsatı yarattı.Article Kent Mekanında Mikro Özgürlük Alanları(2014) Arda İnceoğlu; Tuğçe ŞahinBu makalede bir bölümü sunulan çalışmanın amacı, bir kentli olarak kentteki mevcudiyetimizi, kent mekanının mekansal ve yaşantısal olasılıklarının keşfini ve mevcut düzen ve yaşantıya alternatif olarak üretilen mekanları anlamaktır. Bunun yanı sıra, kentlinin gündelik eylemleri sırasında kentte keşfettiği mekanlarla birlikte, ürettiği mikro mekanlara odaklanılmaktadır. Çalışmada, İstanbul ve Ankara şehirlerinden konuya örnek teşkil edecek durumlar ile bir envanter oluşturma yol gidilmiştir. Oluşturulan envanterde yedi katman bulunmaktadır. Bu katmanlar mikro özgürlük alanının kullandığı kent mekanı, nasıl bir alternatif kullanım (kullanım saptırma) ortaya koyduğu, bunu yaparken hangi eylemi kullandığı, aktörlerin kimler olduğu, eylemin anlık ya da sürekli olup olmadığı ve eylemin gerçekleştirme biçiminin planlı ya da kendiliğinden gelişmesi şeklindedir. Bu makalede ise, envanterdeki İstanbul örneklerine odaklanılarak, `mikro özgürlük alanları’ ile ne anlatılmak istendiği, İstanbul’da bu kavrama denk düşen alternatif kullanımların neler olduğu, kent mekanları ve bu alternatif mekanların kent hafızasına nasıl yerleştiği üzerinde durulmaktadır. Envanterdeki yedi katman ile beraber her örneğin mekan, zaman, kullanım ve eylem katmanlarında nasıl yeni durumlar oluşturduğu birlikte görülmektedir.Book Part Book Part Book Part Conference Object Criticism as an Educational Tool in Architecture(ARCHTHEO 2015, 2015) İnceoğlu, ArdaCriticism is the basis of all education. Using tools as comparison, multiple answers, questioning what is told, searching for better explanations, speculation students mature intellectually. We need to ask the role of criticism in architectural education and specifically in the studio environment. According to the transformation of education which started 25 years ago and became the norm, we are focusing in learning not teaching. Thus, students are not vessels to put all the information into them; information is useless unless a student can apply it to problems (real life or not) – use it. There is a need even in the studio to develop new methods to facilitate learning using problem based learning, flipped learning, peer instruction and blended learning methods.Conference Object 1+1=3 Systems of Didactic Communication(2015) Belek Leandro, Müge; Teixeira, Frederico FialhoThe construction of knowledge is a transitional element, as it is build in our minds and through empirical experience. Similarly, in order to experience space – whatever kind – one has to be present. Nonetheless as one is constantly immersed into a space, our mental space or knowledge is constantly producing new paths of connections, either consciously or unconsciously. "1+1=3 Systems of Didactic Communication" is an artwork that intensifies the question of education is not based on knowledge but rather creativity. Through a multimodal spatial experience we retraces how and why one may became influenced by creativity through a critique of education itself. Until it leaves its false paths, "1+1=3" demonstrates that knowledge will remain only a wordy dialectic if it is not exerted through creativity. Through a multimodal and virtual intensity, "1+1=3" prompts that digital knowledge and creativity must be rooted in experience for education to become a genuine evolution of knowledge. And in the quest for unanswered questions, the creative dimension of human life and the importance of intuition must be emphasized. A source of enquiry for students as well as educators, 1+1=3 reveals a philosophy that is always dynamic, blending humanity’s creative drive with its mastery in knowledge goes beyond an addition of factors. 1+1=3 was on display on Istanbul Modern Vitra Contemporary Architecture Series as a work under Dream to Realities Exhibition.Conference Object Realtime and Multimodal Design: Cell-Signalling as a Realtime Principle in Multimodal Design(2015) Teixeira, Frederico Fialho...Conference Object Citation - Scopus: 1Biology, Real Time and Multimodal Design Cell-Signaling as a Realtime Principle in Multimodal Design(2015) Teixeira, Frederico FialhoThe common understanding of morphogenesis implies a three-dimensional evolutionary change in form witnessed in the developmental process of an organism. This evolutionary process emerges from cell growth, cellular differentiation and environmental changes that generate specific conditions between genotype and phenotype. The complex nature of these aspects is intrinsic to evolutionary biology, and its accurate implementation in bio-generated architectures potentiates a twofold understanding of different morphogenetic strategies and its spatial consequences. Within this premise the morphogenetic factors of cell-differentiation and cell-signaling become a crucial aspect in a real-time communication system between an archetype and space, thus performing within particular modes in which design correlates to space. The paper hypothesizes and tests the use of Cell-Signaling as system of communication that governs fundamental cellular activities within the process of Gastrulation. This process occurs in early cell-embryo development and where communication between cells is favorably active and cellular the structure is established. The Emosphera project is a technical re-contextualization of this specific morphogenetic process. The principles denote a genetic code of the object can be scripted in a CAD environment and reproduced real-time by means of communication through a multimedia platform, which render form as a consequential aspect.Book Part Review İpucu: Para(manifold.press, 2016) İnceoğlu, ArdaHerhangi bir anda çekilmiş bir hava fotoğrafı bize ne söyler? Fotoğraftaki doku, boşluk ve doluluklar, yolların biçimlenişi, doğa ve hatta gölgeler, bize fotoğraftaki yerleşim hakkında nasıl bilgiler, geçmiş ve bugünkü yaşamı hakkında ne gibi ipuçları verebilir? Gelmiş geçmiş yönetimler, inançlar, günlük hayat detaylarına kadar birçok konuda, tabii biraz da spekülasyon yeteneğimize göre, aslında tahminimizden çok daha fazla verinin ipucunu bulabiliriz hava fotoğraflarında. Bu şehrin kanallar tarafından belirlenmiş çok net bir biçimi var, neredeyse tuhaf bir yumurta biçimini görebiliyoruz. Yumurta ya da değil, şehrin çok tanımlı bütünsel bir formu olduğu kesin. Şehir, yaklaşık bir oval olan bu merkezin dışına azıcık sıçramış olsa da, içerisi ve dışarısı arasında çok ciddi bir yoğunluk farkı var. Dışarıdaki binalar daha küçük, boşluklar daha fazla, yeşil alanlar daha baskın. İlk tahminimizi bu gözleme dayanarak yapabiliriz: Şehrimiz belli bir zamana kadar kanallara paralel giden, şu anda ise artık mevcut olmayan surların içinde yer alıyordu.Book Part How It Emerged That the Approach To Arts, Design, and Architecture Already Contains a Flip(Emerald Group Publishing, 2016) İnceoğlu, Arda; Kurban, Caroline Fell; Şahin, MuhammedArchitectural education is open to Flipping by its very nature. Since 19th century, design studios have been at the core of very different models of architectural education. Design studios have always been always active learning environments where students learn by doing. Typically, students are presented with design problems to which they need to develop personal solutions. Thus, from the very beginning of their studies, students simulate how an actual architect would approach design problems. With each new design studio, they develop new skills or hone the ones they have already acquired. Such an approach immediately creates a learning culture which is based on active learning where students are challenged to take responsibility, to solve complex problems and develop their individual character as designers while being able to work in group environments. A design studio is not a course where information is given an it is expected the students learn and use that information. It is a collaborative learning environment. Thus, following the lead of design studios, flipping theoretical courses within the architectural curriculum and making them active learning environments should be almost natural. However, this is not necessarily the case. There is a wide gap in pedagogical approaches used between design studios and theory courses within architectural education (Allen, 1997; Chiuini, 2006; Smith, 2004; Oakley, B, Felder, R M, Brent, R; Elhajj, I, 2004). Courses on architectural technology (structures, construction methods, detailing) and to a lesser extent courses on history and theory of architecture are taught in more conventional ways with little emphasis on the application of the information discussed (Vassigh, 2005, 2009). Within this context, it is important to find ways to develop non-studio courses as active learning environments.Article Article Sigmund Freud’s Cabinet in Vienna - Reconstruction of a Psychical Terrain(2016) Subontincic, Natalija...Conference Object Media Architecture Spatial Systems: Robots and Cyborgs in Architecture, University of Queensland(2016) Teixeira, Frederico Fialho...Book Part Conference Object 1980’lere Nasıl Bakabiliriz? Salt, Çoklukta Tekillik Sergi ve Atölyesi Kapsamında Konuşma(2016) İnceoğlu, Arda...Book Part Review İpucu: Tören(manifold.press, 2017) İnceoğlu, ArdaKırsal bir alan içindeki küçük bir yerleşime bakıyoruz. Çok da belirgin bir düzeni olmayan tarlalar hemen göze çarpıyor. İlgilendiğimiz ‘yerleşim’ görselin ortasında yer alıyor, kuzeyinde ve güneyinde daha da küçük yerleşimler var. Bu yerleşimleri birbirlerine bağlayan her iki yönde de üçer tane ince uzun yolu seçebiliriz. Bu yolların etrafında hiç yapı yok, aradaki mesafeler de az. Neden acaba? Yolların üzerinden geçtiği alanın rengi çevreden çok farklı, içinde kıvrımlı bir şeyler var: nehir elbette! Yollar da tabii ki köprüler. İlgilendiğimiz yerleşim bir adanın üzerinde yer alıyor. Elimizdeki fotoğrafın azizliğinden, nehirler altın rengi ile pırıl pırıl parlıyorlar. Aslında, nehrin geniş olduğuna ve etrafta pek bir yükselti de bulunmadığına dikkat edersek, nehrin gerçekten de toprak renginde aktığını tahmin edebiliriz. Gördüğümüz, pırıltılı değil, taşıdığı toprağın renginde, çok geniş, genişliği ile paralel olarak ağır ağır akan, muhtemelen zaman zaman da yatağını terk edip sağa sola taşan belalı bir nehir.Review İpucu: Sur(manifold.press, 2017) İnceoğlu, ArdaBüyük bir liman şehri bu, imajda gördüğümüz sahilin yarısına yakınını liman tesisleri kaplıyor. Burası doğal bir liman değil, açık denizden korunmak için ciddi bir gayret sarf edilmiş. Şehir sırtını dağlara yaslamış, iki yönde de bu dağları delip geçen nehirlerin arasına yerleşmiş. Tepelerde yerleşim olmaması, muhtemelen ciddi bir eğim olduğunu gösteriyor. Şehir arasında yer aldığı iki nehir tarafından zamanla doldurulmuş olduğunu tahmin ve dümdüz olduğunu hayal edebileceğimiz bir konumda gelişmiş. Nehirler boyunca devam eden yerleşim de dikkat çekici, sanki nehirler alüvyon ile birlikte yapıları da getirip şehri oluşturmuşlar gibi bir izlenime kapılıyoruz. Özellikle soldaki, limanın hemen dışındaki nehrin ağzındaki delta yapısı algılanabiliyor, neredeyse mükemmel bir yay. Liman, hemen yanındaki havaalanı ve bunların arasında kalan endüstri yapıları (şehrin kiremit rengi çatılarından kolayca ayrılan, büyük, açık renk çatılar) ile dolu bölgenin neredeyse içindeki ciddi büyüklükte tarlaları da bu delta açıklayabilir: çok verimli topraklar. Şehrin her yönde beyaz yapılarla —endüstriyel bölgeler ile— çevrelendiği de görülüyor, şehirde hepsi birden var: tarım, ticaret ve endüstri. Burası hayli varlıklı bir yer olmalı. Zengin şehirlerin çoğunlukla sanat ve mimarlık gibi fuzuli işlere ev sahipliği yaptığını da biliyoruz, şehrimizin bir kültür merkezi olma potansiyelini de bir kenara yazalım. Bu uzaklıktan görmek biraz zor da olsa, limanın her iki yönde bittiği noktalarda, sahil boyunca uzayan, altın renkli dar bantlar var: plajlar olmasın?
