İç Mimarlık Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1945
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Conference Object Conference Object Eklemlenerek Çoğalan Kentte Söylem Ötesi Bir Sorgulama ve Bir Anlatı Olarak Kentsel Kimlik(IAPS Culture & Space Network, 2019) Karababa, AvşarBu çalışma kentsel kimlik kavramını bir anlatı olarak anlamlandırarak, modernötesi paradigma içinden mimari üretim ve kent üzerinden küreselleşme bağlamında eleştirel ve ilişkisel bir perspektifle inceler.Book Part Geometrik Desenlerin Uygulanmasında Malzeme ve Zanaatın Etkilerini Çini Mozaik Üzerinden Okuma(Eğitim Yayınevi, 2018) Özgan, Sibel Yasemin; Özkar, MineThe diversity of the patterns seen in Anatolia reveals that these patterns are not merely the visual applications of the geometrical knowledge, but instead are design products that diverge based on different material and craft usage. We report on how diverse parameters related to making and material result in conceivable differences between pattern designs through the example of the works attributed to a master builder from Tus, namely Muhammad Al Tusi (Mehmet in Turkish art history literature). Muhammad Al Tusi was the owner of a ceramic atelier active in the thirteenth century Konya. The craftsmen working in this atelier materialized geometric patterns with tile-mosaic, a novel technique initially developed in Anatolia but seen across other geographies later on. This innovative material, which was developed at the turn of thirteenth century by ceramic artisans who migrated from Iran to Anatolia, played an important role in the stylistic alteration of geometric patterns. Based on analysis of the design processes and outcomes of the tile-mosaic craft applications on flat and curved surfaces, we show that artisans shaped pattern designs by considering material and spatial qualities in addition to the geometric rules.Research Project Shift(2018) Karababa, Avşar; Sarısakal, BerilShift, MEF Üniversitesi öğrencileri, öğretim elemanları ve çalışanlarının kullanımına yönelik tasarlanan bir açık hava sosyalleşme alanıdır. MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nden 13 öğrencinin 2 yürütücü eşliğinde tasarlayıp inşa ettiği Shift, kısıtlı bir alan içinde yüzen bir yapay topografya aracılığıyla mekanın kullanım sınırlarını yeniden üretir. Kütlenin girintili-çıkıntılı konturu, yatayda farklı kalabalıklara eş zamanlı hizmet eder, düşeyde oturma/yaslanma/yatma/toplanma/tırmanma durumları üzerinden mekanın kullanım olanaklarını artırır ve kullanıcıların mekanı farklı noktalardan deneyimlemesini olası kılar.Research Project Tasarla Yap Stüdyosu 2017, Dalga Projesi(Arkitera Mimarlık Merkezi Yayını [MEF Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi], 2017) Sezgin, Ahmet; Eren, BaşakProje MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. sınıf öğrencileri tarafından 3-21 Temmuz tarihlerinde İstanbul Sarıyer Rumelihisarı mahallesinde yer alan Türkan Şoray İlkokulu’nda gerçekleştirildi. Okulun arka bahçesinde konumlanan proje için, çocukların farklı imkanlarda kullanabileceği esnek bir oyun alanı tasarlama fikriyle yola çıkıldı. Dalga; farklı yükselti ve eğimlerde yüzeyler kullanılarak tanımlı olmayan, yaratıcı ve farklı karakterdeki oyunlara ev sahipliği yapabilecek bir oyun alanını hayata geçirmek amacıyla tasarlandı. 2 hafta boyunca MEF Üniversitesi’nde yürütücüler eşliğinde öğrenciler tarafından yoğun bir tasarım sürecinde tasarlanan proje, bu süre sonunda uygulamaya geçilerek gerçekleştirildi. Proje farklı ivmelerle yükselen zeminde koşmak, kaymak, tırmanmak; geniş ve değişen eğimli alanda hareket etmek, grupça oynamak; bu alanlardan daha izole ve az eğimli alanda oturmak, sohbet etmek gibi daha sakin eylemlerle alanı zenginleştirmek gibi akla ilk gelen eylemlerin yanı sıra farklı kotlarda bulunarak farklı ilişkiler kuran bu 3 alanın çocukların yaratıcılığı ile tahmin edilmesi mümkün olmayan daha birçok eyleme ev sahipliği yapması hayal edilerek inşa edilmiştir.Research Project Tasarla Yap Stüdyosu 2018, Kayıkhane Projesi(2018) Sezgin, Ahmet; İnceoğlu, Arda; Aydemir, Ayşe ZeynepBoğaziçi Üniversitesi Denizcilik ve Yelken Kulübü Kayıkhane Projesi, 2018 Tasarla ve Yap! Programı kapsamında 18 Haziran – 21 Temmuz 2018 tarihleri arasında gerçekleşti. Boğaziçi Üniversitesi Kilyos Sarıtepe Kampüsü kumsalında, Hobie cat, rüzgar sörfü, sörf tahtası gibi kulüp ekipmanlarının depolanması ve kulüp üyelerinin bir araya gelmesi için tasarlanan yapı, kumsalın doğal topoğrafyasıyla uyumlu iki kütleden oluşmaktadır.

