Kütüphane Direktörlüğü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/121
Browse
Browsing Kütüphane Direktörlüğü Koleksiyonu by WoS Q "N/A"
Now showing 1 - 20 of 21
- Results Per Page
- Sort Options
Other Apa Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimleri(2020) Çelik, Sönmez; Çelik, Ramazan (Ed.); Çelik, RamazanBu çalışma APA Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimlerini uygulamalı olarak göstermek amacıyla hazırlanmıştır.Other Presentation Comparative Study of 5 Countries on How Libraries Contribute To Sdgs(International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), 2023) Akbaytürk, Tuba; Cevher, Nilay; Çimen, Ertuğrul; Zayim Gedik, KübraLibraries are essential societal stakeholders that can contribute to the implementation of the United Nations Sustainable Development Goals. As centers of information, libraries can play a critical role in the dissemination of research and knowledge. As a key resource, libraries are always at the forefront of education and awareness creation. This poster studies the involvement of academic libraries with sustainable development in different countries and explores the factors affecting the extend of this involvement. For this study, five countries namely Azerbaijan, Bosnia-Herzegovina, Greece, North Macedonia, and Türkiye were selected and academic libraries in these countries are invited to fill a survey. These countries were chosen because of their geographical proximity, similar socio-economic and cultural backgrounds, and corresponding librarianship approaches. In addition, the fact that there is no story from any of these countries in the SDGs section of the IFLA Library Map of the World has been decisive in the country selection. North Macedonia was left out of the analysis due to no response. Low response rate from other four countries reminds a further need for using tools other than survey to expend the analysis. Despite the low response rate, results are highlighting rising awareness among academic libraries and librarians.Presentation Covıd-19 Döneminin Olmazsa Olmazı Yeni Normalin Vazgeçilmezi:"e-kaynaklar". Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon(MEF Üniversitesi, 2021) Çelik, Ramazan21.04.2021 tarihinde 57. Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde MEF Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "MEF Üniversitesi Kütüphanesi” örneği ile çevrimiçi seminerde COVID-19 Döneminin olmazsa olmazı yeni normalin vazgeçilmezi:"e-kaynaklar" başlıklı sunum gerçekleştirilmiştir.Book Creative Commons for Educators and Librarians(Chicago : ALA Editions, 2020) Creative Commons (Organization)Contents: What is Creative Commons? -- Copyright Law -- Anatomy of a Creative Commons License -- Using Creative Commons Licenses and Creative Commons-Licensed Works -- Creative Commons for Librarians and EducatorsPresentation Conference Object Katalog Kayıtlarının Rda ile Üretilmesi: "mef Üniversitesi Kütüphanesi Çalışmaları"(2015) Biçen Aras, BaharAnadolu Üniversitesi Teknik Hizmetler Bölümü Personeli, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Kütüphanesi Personeli ve Eskişehir İl Halk Kütüphanesi Personeline katalog kayıtlarının RDA ile üretilmesinde yenilikler ve MEF Üniversitesi Kütüphanesi uygulamaları anlatılmıştır.Article Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "mef Üniversitesi Kütüphanesi"(Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2021) Yarar, İpek; Biçen Aras, Bahar; Çelik, RamazanAkademik kütüphaneler pandemi döneminde imkanları çerçevesinde hizmetlerini vermeye çalıştılar ve vermeye de devam etmektedirler. Dünya genelinde kapanmaya en hazır kütüphane türünün akademik kütüphaneler olduğu görüldü. Atlatılan şokun ardından zaten var olan hazır altyapı sistemleri sayesinde (VPN, uzaktan erişim, uzaktan eğitim gibi) kesintisiz bir şekilde hizmetlerini vermeye, bilimi, öğrenmeyi, araştırmayı ve araştırmacıyı desteklemeye devam ettiler. Kütüphane kullanıcıları ile iletişimlerini sosyal medya kanalları sayesinde kuvvetlendirir iken, talep edilen basılı kaynaklarının kataloglama işlemlerini evden yürüterek basılı kaynaklarının sayısını arttırmaya çalıştılar. Bu çalışmada MEF Üniversitesi Kütüphanesi’nde pandemi döneminde e-kaynaklar, sosyal medya ve kataloglama alanlarında yapılmış çalışmalar anlatılmaya çalışılmıştır.Conference Object MEF Kütüphane’de Pandemi Süreci ve Sonrasında: Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü “akademik Kütüphaneler Özelinde Bir Değerlendirme”(2021) Çelik, RamazanPandemi süreci ve sonrasında “Yeni Normal”de Kütüphanelerin Rolü" adlı çalışmada MEF üniversitesi yönetimi ve kütüphane'nin yaşadığı zorluklar, edinilen deneyimler, bunların sonucunda alınan karar ve tedbirler anlatılmaktadır. Bu süreçte tedbirler uygulanırlen MEF eğitim modeli olan Flipped Learnin'in "Tersyüz Öğrenim" yanı sıra pandemi ve yeni nomal'de Hibrit eğitim modeli uygulanmaya başlamıştır. Flipped Eğitim modeli ve yapısı gereği dijital içerik kullanımı farklı online erişim platformlarını ilave ederek eğitim hayatına devam etmektedir. Bütün bunların sonucunda kütüphane dijital kaynaklara daha fazla yönelirken online veritabanı ve içeriklerini arttırmaktadır.Conference Object Online Training Platform for Library Professionals : Ankos Academy(IFLA, 2016) Çimen, Ertuğrul; Çelik, Sönmez; Kafalı, Gönül; Sezgin, Üstün Berk; Turgut, Bahar Erkan; Yanaz, HakanIn Turkey, librarianship education is given at academic institutions offering 4 year undergraduate programs. There are no regular professional training program leading to certification for people working in library and information services. Therefore, workers employed in information services in Turkey are complaining about the lack of such professional training programs. Graduate programs leading to advanced academic degrees such as MA and PhD, are not suited for the needs of professionals in their daily activities as those degrees are used for entering the academic life or for supporting the academic background of professionals towards managerial positions. ANKOS Academy group has started its activities in 2015 in order to offer continuous training programs for information services professionals. The programs aim to enable the professionals to advance their abilities for a better positioning in today’s pierce competition environment at national and international level. ANKOS Academy has the following objectives for professionals: - enhancing application oriented skills, - focusing on professional specialization, transforming competencies into action. ANKOS Academy has developed several training programs to suit the needs of today’s changing librarianship environment. Those trainings are decided to be offered online via virtual classrooms. After examination of available platforms, GoToMeeting has been selected as the medium of delivery due to its advantages in terms of performance. “Selection and Management of Electronic Resources” and “Open Access and DSpace” are the two trainings developed by the ANKOS Academy group with support of the instructors of the courses. Those trainings are offered between 17 November 2015 and 8 December 2015 for the first time. For a selected group of participants, two parallel sessions are conducted by four instructors. The training is offered to 21 library professionals from 21 different academic libraries free of charge. This initial offering aimed to be an experiment in order to observe weak points for possible improvements. A survey has been applied to the participants after the training to evaluate the effectiveness of the training programs. In this paper, the phases of planning, development, and delivery of ANKOS Academy trainings will be examined in detail. Achievements of the trainings will be evaluated including the survey data. The results indicate that participants have benefited extensively from the trainings where the details will be explained in the paper. Based on the success of the initial trainings, ANKOS Academy has conducted a survey to determine the potential participants of future trainings. Future plans of ANKOS Academy will also be included in the paper.Presentation Projelerde Kütüphanecilerin Rolü(2015) Biçen Aras, BaharKütüphanelerde kullanıcıya/okuyucuya sunulan her hizmet bir proje olarak adlandırılabilmektedir. Bu açıdan bakıldığında kütüphanecilik hizmetlerini verecek olan kütüphanecilerin bir proje kütüphanecisi olarak teknolojiye ve zamana ayak uydurabilmeleri için kişisel becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.Conference Object Türkiye’deki Engelli Kütüphaneleri ve Uygulamaları(2017) Biçen Aras, BaharHalk ve üniversite kütüphanelerinde hizmet verilen engelli kişilerin kendilerini geliştirmeleri için uygulanan hizmetlerin çeşitlendirilmesi gerekmektedir.Presentation Türkiye'nin Akademik Yayın Performansı ve Akademik Görünürlük(2023) Çimen, ErtuğrulBu sunumun amacı Türkiye'de akademik yayıncılığın son beş yıllık gelişimini WOS ve Scopus değerlerine dayanarak analiz etmek küresel verilerle karşılaştırarak bir ülke analizi yapmak diğer yandan bilimsel yayıncılık ekosisteminde görünür olmak için kullanılabilecek platformlar ve araçlar hakkında bilgi vermektedir.Presentation Ulusal-uluslararası Alanda Kaynak Paylaşımı(2023) Yıldırım, BeyzaBu çalışmada, MEF Üniversitesi Kütüphanesi örneği baz alınarak, ulusal ve uluslararası alanlarda akademik kütüphaneler arasında kaynak paylaşımı konusunda izlenen yol ve yöntemler ele alınmıştır. Bu alanda izlenen yol ve yöntemlerden hareketle Türkiye ve dünyada kaynak paylaşımın kurumlar için ne anlam ifade ettiği, kaynak paylaşımda artıların ve eksilerinin neler olduğu, kurumlar arası işbirliğinin kaynak paylaşımda ne gibi bir rolü ve etkisi olduğu gibi çeşitli konular üzerine tartışılmıştır.Presentation Conference Object Üniversite Kütüphanelerinde Twitter’ın Sosyal Medya Aracı Olarak Kullanımı(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK), 2016) Biçen Aras, Bahar; Çolaklar, Huriyeİnternet çağında kitle iletişim ve sosyal medya aracı olan Twitter kütüphaneler tarafından hizmetlerini ve faaliyetlerini duyurmak, kütüphane bilincini oluşturmak, kurum içerisinde kütüphanenin yerini ve önemini vurgulamak ve daha geniş okuyucu kitlesine ulaşmak amacıyla kullanılmaktadır. Dünyada şu an yaklaşık 521 milyon Twitter hesabının 30.649'u onaylanmış durumdadır. Bir başka deyişle tüm kullanıcıların yaklaşık %0.0058'i bu kapsamda yer almaktadır. Kullanıcıları tarafından daha kolay ulaşılabilir olmak isteyen ve hemen herkesin bir Twitter hesabının var olduğundan yola çıkan üniversite kütüphaneleri Twitter’ı sosyal medya aracı olarak tercih etmektedir. Küreselleşen dünyada hızla değişen tüm sektörlerle birlikte kütüphaneler, arşivler, belge-bilgi merkezleri de hizmetlerini ve faaliyetlerini yenilemektedir. Kullanıcıların istekleri ve önerileri doğrultusunda teknolojik ve bilimsel yeniliklerin desteğiyle kütüphane hizmetlerini örgütlemekte, çeşitlendirmekte ve sunmaktadır. Bu çalışmada etkin bir şekilde Twitter kullanan üniversite kütüphanelerinin hesapları incelenecek, dünyadan ve Türkiye’den Twitter hesabı olan üniversite kütüphaneleri tweet örneklerine yer verilecektir.Research Project Üniversite Kütüphanesi Yeniden Açılış Kiti(Open Science Foundation, 2020) Yıldırım, Çiğdem; Yarar, İpek; Gürdal, Gültekin; İdin, Şükrü Merter; Kolburan, EceLibraries reopening, the details will need to be carefully planned by library managers to mitigate any remaining risks for staff and library users. Reopening will not mean going back to the way things were pre-COVID-19; it will mean putting in place the ‘new normal’ approach to library services. For this purpose, necessary images have been designed for libraries to use.Presentation Presentation Presentation Yarının Kütüphanelerine Hazır Mıyız?: “y ve Z Kuşağı için Kütüphane ve Hizmetlerini Tasarlamak: Meftekütüphane”(MEF Üniversitesi, 2021) Biçen Aras, BaharBartın Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Bilgi Merkezleri Dersi (Çevrim içi)'nde Değişen dünya, değişen kullanıcılar ve alışkanlıkarı kütüphanelerin hizmetlerinin de çeşitlenmesine neden olmuştur. Bu sunumda Z ve Y kuşağı kullanıcılara hizmet sunan akademik kütüphanelerin değişiminden bahsedilmektedir.
