Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarında Marka Uyumu ve Algılanan Sosyal İkiyüzlülük

dc.contributor.author Elif Güner
dc.contributor.author Tosun, Petek
dc.date.accessioned 2021-08-24T09:19:34Z
dc.date.available 2021-08-24T09:19:34Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Artan çevresel sorunlar, küresel krizler ve sosyal problemler nedeniyle, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetleri çok önemli hale gelmiştir. Diğer taraftan, işletmenin faaliyet alanı ile KSS çabaları arasında uyum olmadığında, tüketiciler KSS aksiyonlarını ikiyüzlü olarak algılayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, marka-KSS uyumunun, tutum aracı değişkeni üzerinden satın alma niyeti üzerindeki etkisini ve algılanan sosyal ikiyüzlülüğün marka-KSS uyumu ve marka tutumu ilişkisi üzerindeki rolünü incelemektir. Araştırma modeli, deneysel serim ile test edilmiştir. Marka-KSS uyumu yüksek olduğunda markaya yönelik tutumun, marka-KSS uyumunun düşük olduğu duruma kıyasla daha olumlu olduğu bulunmuştur. Marka-KSS uyumunun yüksek olması, markaya yönelik tutumu ve satın alma niyetini olumlu etkilemektedir. Marka-KSS uyumunun düşük olduğu deney grubunun markaya yönelik tutumu da hiçbir KSS faaliyetinden bahsedilmeyen kontrol grubuna göre daha pozitiftir. Marka-KSS uyumunun satın alma niyetini doğrudan etkilemediği, tutum değişkeninin aracılık etkisi üzerinden dolaylı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Algılanan ikiyüzlülüğün marka-KSS uyumu ve marka tutumu ilişkisindeki düzenleyici etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür.
dc.identifier.citation Tosun, P. and Güner, E. (2021). Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarında marka uyumu ve algılanan sosyal ikiyüzlülük. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 45, 121-141. https://doi.org/10.30794/pausbed.796337
dc.identifier.doi 10.30794/pausbed.796337.
dc.identifier.uri https://doi.org/10.30794/pausbed.796337
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1542
dc.language.iso tr
dc.publisher Pamukkale Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Algılanan i̇kiyüzlülük
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk (kss)
dc.subject Marka tutumu
dc.subject Pazarlama
dc.subject Marka-kss uyumu
dc.subject Satın alma niyeti
dc.title Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarında Marka Uyumu ve Algılanan Sosyal İkiyüzlülük
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id Petek Tosun / 0000-0002-9228-8907
gdc.author.institutional Tosun, Petek
gdc.author.institutional Tosun, Petek
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department İİSBF, İşletme Bölümü
gdc.description.endpage 141
gdc.description.issue 45
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.startpage 121
gdc.identifier.trdizinid 443170
gdc.opencitations.count 0
gdc.publishedmonth Aralık
gdc.relation.journal Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
gdc.wos.publishedmonth Temmuz
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2020-21
relation.isAuthorOfPublication b3e4dd1a-d7d6-4a34-a4e2-d2ee2fe88aed
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b3e4dd1a-d7d6-4a34-a4e2-d2ee2fe88aed
relation.isOrgUnitOfPublication aa50c306-d74f-4d8e-a212-4f8ad9a09cb3
relation.isOrgUnitOfPublication 5664fa6c-ff72-48d2-8431-5b401dcf7a5f
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery aa50c306-d74f-4d8e-a212-4f8ad9a09cb3

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Pamukkale-10.30794-pausbed.796337-1295742.pdf
Size:
1.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full text / Tam Metin

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: