Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar
| dc.contributor.author | Taylan, Didem | |
| dc.contributor.author | Tunç-Pekkan, Zelha | |
| dc.contributor.author | Aydın, Utkun | |
| dc.contributor.author | Birgili, Bengi | |
| dc.contributor.other | 06.02. Department of Mathematics and Science Education | |
| dc.contributor.other | 06. Faculty of Education | |
| dc.contributor.other | 01. MEF University | |
| dc.date.accessioned | 2019-01-28T09:04:48Z | |
| dc.date.available | 2019-01-28T09:04:48Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.description.abstract | Through a university-school partnership, the aim of the present study was to investigate the efforts from University within School Model-based instruction, within which faculty members acted as teacher-researchers, to improve fifth grade students’ fractional knowledge. During 2014-2015, 220 fifth grade students from 2 public middle schools in İstanbul participated in the study. Two groups were selected as experimental (n= 4 classrooms) and control (n= 5 classrooms). In the experimental groups fractions was taught by teacher-researchers with University within School Model-based instruction, whereas in the control groups the fractions unit was taught by the mathematics teachers with traditional instruction. Data were analyzed by performing Independent Samples t-Test and Two-Factor ANCOVA. Additionally, students’ reflections were presented in order to provide readers with an indepth understanding of the implementation. Results revealed that University within School Model-based instruction, as compared to traditional instruction, had a significant effect on students’ fractional knowledge. Students’ reflections showed that University within School Model-based instruction improved their interest. Educational and methodological implications of the study were discussed. | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim ile 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesine yönelik çabaları incelemektir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim- öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan 2 devlet okulunda 5. sınıfta okumakta olan toplam 220 öğrenci katılmıştır. Üniversite-okul işbirliği kapsamında yürütülen çalışmada öğretim üyeleri öğretmen-araştırmacı olarak rol almıştır., Bu çalışmada deney (n= 4 sınıf) ve kontrol (n= 5 sınıf) grubu olarak iki grup seçilmiştir. Kesirler konusu deney gruplarında öğretmen- araştırmacılar tarafından Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim yöntemiyle, kontrol gruplarında ise matematik öğretmenleri tarafından geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde İlişkisiz Örneklemler t-Testi ve Çift-Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Ek olarak, öğrencilerin uygulamaya yönelik düşünceleri hakkında bilgi edinmek üzere açık-uçlu görüş formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Öğrenci görüşlerinden elde edilen bilgilere göre Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin matematik dersine ilgiyi arttırdığı görülmüştür. Çalışmanın eğitimsel ve yöntemsel uygulamaları tartışılmıştır. | |
| dc.identifier.citation | Aydın, U, Tunc Pekkan, Z, Taylan, R, & Birgili, B. (2017). Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), ss.1979-1994. | |
| dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
| dc.identifier.issn | 2147-9844 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/231 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Kastamonu Üniversitesi | |
| dc.relation.ispartof | Kastamonu Eğitim Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Okul-üniversite işbirliği | |
| dc.subject | Okulda üniversite modeli | |
| dc.subject | Ortaokul matematiği | |
| dc.subject | Kesirler | |
| dc.title | Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar | |
| dc.type | Article | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| gdc.author.id | Zelha Tunç Pekkan / 121069 | |
| gdc.author.id | Bengi Birgili / 0000-0002-2990-6717 | |
| gdc.author.id | Zelha Tunç Pekkan / 0000-0001-7194-6088 | |
| gdc.author.id | Utkun Aydın / 0000-0002-1380-5911 | |
| gdc.author.id | Rukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662 | |
| gdc.author.institutional | Taylan, Didem | |
| gdc.author.institutional | Tunç-Pekkan, Zelha | |
| gdc.author.institutional | Pekkan, Zelha Tunç | |
| gdc.author.institutional | Aydın, Utkun | |
| gdc.author.institutional | Birgili, Bengi | |
| gdc.author.institutional | Birgili, Bengi | |
| gdc.author.institutional | Aydın, Utkun | |
| gdc.coar.access | open access | |
| gdc.coar.type | text::journal::journal article | |
| gdc.description.department | Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü | |
| gdc.description.endpage | 1994 | |
| gdc.description.issue | 5 | |
| gdc.description.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi | |
| gdc.description.scopusquality | N/A | |
| gdc.description.startpage | 1979 | |
| gdc.description.volume | 25 | |
| gdc.description.wosquality | N/A | |
| gdc.identifier.trdizinid | 264454 | |
| gdc.publishedmonth | Eylül | |
| gdc.wos.yokperiod | YÖK - 2017-18 | |
| relation.isAuthorOfPublication | 959b148a-34b2-42ad-abdc-f5ab9a193cc4 | |
| relation.isAuthorOfPublication | a4a123bb-e962-4b45-8eac-f1e9d3e5bc04 | |
| relation.isAuthorOfPublication | 6290f944-165a-46a3-837f-f87986852bf9 | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 959b148a-34b2-42ad-abdc-f5ab9a193cc4 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- Okulda __niversite Modeli_ Be__inci S__n__f ____rencilerinin Kesir Bilgisi Geli__iminden Yans__malar[#342928]-349084.pdf
- Size:
- 346.6 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
- Yayıncı Sürümü
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.5 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: