Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar

dc.contributor.author Taylan, Didem
dc.contributor.author Tunç-Pekkan, Zelha
dc.contributor.author Aydın, Utkun
dc.contributor.author Birgili, Bengi
dc.contributor.other 06.02. Department of Mathematics and Science Education
dc.contributor.other 06. Faculty of Education
dc.contributor.other 01. MEF University
dc.date.accessioned 2019-01-28T09:04:48Z
dc.date.available 2019-01-28T09:04:48Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Through a university-school partnership, the aim of the present study was to investigate the efforts from University within School Model-based instruction, within which faculty members acted as teacher-researchers, to improve fifth grade students’ fractional knowledge. During 2014-2015, 220 fifth grade students from 2 public middle schools in İstanbul participated in the study. Two groups were selected as experimental (n= 4 classrooms) and control (n= 5 classrooms). In the experimental groups fractions was taught by teacher-researchers with University within School Model-based instruction, whereas in the control groups the fractions unit was taught by the mathematics teachers with traditional instruction. Data were analyzed by performing Independent Samples t-Test and Two-Factor ANCOVA. Additionally, students’ reflections were presented in order to provide readers with an indepth understanding of the implementation. Results revealed that University within School Model-based instruction, as compared to traditional instruction, had a significant effect on students’ fractional knowledge. Students’ reflections showed that University within School Model-based instruction improved their interest. Educational and methodological implications of the study were discussed.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim ile 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesine yönelik çabaları incelemektir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim- öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan 2 devlet okulunda 5. sınıfta okumakta olan toplam 220 öğrenci katılmıştır. Üniversite-okul işbirliği kapsamında yürütülen çalışmada öğretim üyeleri öğretmen-araştırmacı olarak rol almıştır., Bu çalışmada deney (n= 4 sınıf) ve kontrol (n= 5 sınıf) grubu olarak iki grup seçilmiştir. Kesirler konusu deney gruplarında öğretmen- araştırmacılar tarafından Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim yöntemiyle, kontrol gruplarında ise matematik öğretmenleri tarafından geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde İlişkisiz Örneklemler t-Testi ve Çift-Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Ek olarak, öğrencilerin uygulamaya yönelik düşünceleri hakkında bilgi edinmek üzere açık-uçlu görüş formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Öğrenci görüşlerinden elde edilen bilgilere göre Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin matematik dersine ilgiyi arttırdığı görülmüştür. Çalışmanın eğitimsel ve yöntemsel uygulamaları tartışılmıştır.
dc.identifier.citation Aydın, U, Tunc Pekkan, Z, Taylan, R, & Birgili, B. (2017). Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), ss.1979-1994.
dc.identifier.issn 1300-8811
dc.identifier.issn 2147-9844
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/231
dc.language.iso tr
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi
dc.relation.ispartof Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okul-üniversite işbirliği
dc.subject Okulda üniversite modeli
dc.subject Ortaokul matematiği
dc.subject Kesirler
dc.title Okulda Üniversite Modeli: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisi Gelişiminden Yansımalar
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id Zelha Tunç Pekkan / 121069
gdc.author.id Bengi Birgili / 0000-0002-2990-6717
gdc.author.id Zelha Tunç Pekkan / 0000-0001-7194-6088
gdc.author.id Utkun Aydın / 0000-0002-1380-5911
gdc.author.id Rukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662
gdc.author.institutional Taylan, Didem
gdc.author.institutional Tunç-Pekkan, Zelha
gdc.author.institutional Pekkan, Zelha Tunç
gdc.author.institutional Aydın, Utkun
gdc.author.institutional Birgili, Bengi
gdc.author.institutional Birgili, Bengi
gdc.author.institutional Aydın, Utkun
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü
gdc.description.endpage 1994
gdc.description.issue 5
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1979
gdc.description.volume 25
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 264454
gdc.publishedmonth Eylül
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2017-18
relation.isAuthorOfPublication 959b148a-34b2-42ad-abdc-f5ab9a193cc4
relation.isAuthorOfPublication a4a123bb-e962-4b45-8eac-f1e9d3e5bc04
relation.isAuthorOfPublication 6290f944-165a-46a3-837f-f87986852bf9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 959b148a-34b2-42ad-abdc-f5ab9a193cc4
relation.isOrgUnitOfPublication 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 59048b6f-5f65-4cee-949e-61eb50ec43ed

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Okulda __niversite Modeli_ Be__inci S__n__f ____rencilerinin Kesir Bilgisi Geli__iminden Yans__malar[#342928]-349084.pdf
Size:
346.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.5 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: