Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1194
Title: Predicting Facebook Ad Impressions & Cpm Values
Other Titles: Facebook reklam gösterim adet ve maliyetlerini tahmin etme
Authors: Tekten, Semih
Advisors: Özlük, Özgür
Keywords: Facebook Ad Delivery
CPM Prediction
CPM Forecasting
Impression  Prediction
Impression Forecasting
Facebook Reklam Dağıtımı
Reklam Gösterimi Tahminleme
Reklam Gösterim Maliyeti Tahminleme 
Publisher: MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Source: Tekten, S. (2018). Predicting facebook ad ımpressions & CPM values, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
Abstract: It is estimated that there are more than two billion active users on Facebook as of the first quarter of 2018 and social media has tremendous opportunities for advertisers in terms of performance and measurability. However, for marketing managers, it is very difficult to manage all the campaigns on different marketing channels and optimize for better results.For that reason, Facebook Marketing Partners or other optimization solutions emerged in the ad­tech market. In order to improve existing optimization solutions in the market, ad impression costs will be predicted in this study by using different machine learning techniques and different algorithms. The main goal of this study is to generate a robust model for predicting CPM values on Facebook, and to use that model as an in put for the existing optimization solution Adphorus offers for its clients. Adphorus is one of the Facebook Marketing Partners in the market.
2018’in ilk çeyreği itibariyle Facebook aktif kullanıcı sayısının 2 milyarın üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve sosyal medya reklam verenler için performans ve ölçümleme anlamında sayısız fırsatlar sunuyor. Ancak pazarlama yöneticileri için bu aynı zamanda daha iyi sonuç almak amacıyla farklı kanallarda çok sayıda kampanya yönetmek anlamına da gelmekte ve yorucu olmaktadır. Bu sebeplerle “ad­tech” sektöründe “Facebook Marketing Partners” ve optimizasyon çözümleri sunan şirketler doğmuştur. Bu çalışmada, piyasadaki optimizasyon çözümlerini geliştirmek için farklı makine öğrenim teknikleri ve algoritmaları kullanılarak Facebook reklam gösterim maliyetleri (CPM) tahmin edilecektir. Bu projenin amacı Facebook CPM değerlerini güçlü bir şekilde tahmin ederek, bu tahminleri Adphorus’un hali hazırda müşterilerine sunduğu optimizasyon algoritması içerisinde kullanmaktır. Adphorus, Türkiye merkezli Facebook Marketing Partner şirketidir.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1194
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semih Tekten.pdfYL-Proje Dosyası4.17 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.