Predicting Facebook Ad Impressions & Cpm Values
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
It is estimated that there are more than two billion active users on Facebook as of the first quarter of 2018 and social media has tremendous opportunities for advertisers in terms of performance and measurability. However, for marketing managers, it is very difficult to manage all the campaigns on different marketing channels and optimize for better results.For that reason, Facebook Marketing Partners or other optimization solutions emerged in the adtech market. In order to improve existing optimization solutions in the market, ad impression costs will be predicted in this study by using different machine learning techniques and different algorithms. The main goal of this study is to generate a robust model for predicting CPM values on Facebook, and to use that model as an in put for the existing optimization solution Adphorus offers for its clients. Adphorus is one of the Facebook Marketing Partners in the market.
2018’in ilk çeyreği itibariyle Facebook aktif kullanıcı sayısının 2 milyarın üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve sosyal medya reklam verenler için performans ve ölçümleme anlamında sayısız fırsatlar sunuyor. Ancak pazarlama yöneticileri için bu aynı zamanda daha iyi sonuç almak amacıyla farklı kanallarda çok sayıda kampanya yönetmek anlamına da gelmekte ve yorucu olmaktadır. Bu sebeplerle “adtech” sektöründe “Facebook Marketing Partners” ve optimizasyon çözümleri sunan şirketler doğmuştur. Bu çalışmada, piyasadaki optimizasyon çözümlerini geliştirmek için farklı makine öğrenim teknikleri ve algoritmaları kullanılarak Facebook reklam gösterim maliyetleri (CPM) tahmin edilecektir. Bu projenin amacı Facebook CPM değerlerini güçlü bir şekilde tahmin ederek, bu tahminleri Adphorus’un hali hazırda müşterilerine sunduğu optimizasyon algoritması içerisinde kullanmaktır. Adphorus, Türkiye merkezli Facebook Marketing Partner şirketidir.
2018’in ilk çeyreği itibariyle Facebook aktif kullanıcı sayısının 2 milyarın üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve sosyal medya reklam verenler için performans ve ölçümleme anlamında sayısız fırsatlar sunuyor. Ancak pazarlama yöneticileri için bu aynı zamanda daha iyi sonuç almak amacıyla farklı kanallarda çok sayıda kampanya yönetmek anlamına da gelmekte ve yorucu olmaktadır. Bu sebeplerle “adtech” sektöründe “Facebook Marketing Partners” ve optimizasyon çözümleri sunan şirketler doğmuştur. Bu çalışmada, piyasadaki optimizasyon çözümlerini geliştirmek için farklı makine öğrenim teknikleri ve algoritmaları kullanılarak Facebook reklam gösterim maliyetleri (CPM) tahmin edilecektir. Bu projenin amacı Facebook CPM değerlerini güçlü bir şekilde tahmin ederek, bu tahminleri Adphorus’un hali hazırda müşterilerine sunduğu optimizasyon algoritması içerisinde kullanmaktır. Adphorus, Türkiye merkezli Facebook Marketing Partner şirketidir.
Description
Keywords
Facebook Ad Delivery, CPM Prediction, CPM Forecasting, Impression Prediction, Impression Forecasting, Facebook Reklam Dağıtımı, Reklam Gösterimi Tahminleme, Reklam Gösterim Maliyeti Tahminleme
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Tekten, S. (2018). Predicting facebook ad ımpressions & CPM values, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A