Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/514
Title: | Okulda Üniversite Modeli-temelli Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisini Geliştirme Üzerine Etkisi | Authors: | Aydın, Utkun Tunç-Pekkan, Zelha Rukiye Didem, Taylan Birgili, Bengi Özcan, Mustafa |
Keywords: | Üniversite-okul işbirliği Yarı deneysel çalışma Okulda üniversite modeli Kesirler Ortaokul matematiği |
Source: | Aydın, U., Tunç-Pekkan, Z., Rukiye Didem, T., Birgili, B. & Özcan, M. (). Okulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, [Trabzon.] | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, üniversite-okul işbirliği kapsamında uygulanan, öğretim üyelerinin öğretmenaraştırmacı olarak rol aldığı, Okulda Üniversite Modeli temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesi üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen çoktan seçmeli Kesirler Testi kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Sarıyer ilçesi’nde bulunan 2 devlet ortaokulunda öğrenim gören 220 beşinci sınıf öğrencisi (112 deney, 108 kontrol) katılmıştır. Yarı deneysel çalışmada yöntem olarak öntest-sontestkontrol gruplu desen kullanılmıştır. Grupların eşdeğer seviyede olup olmadığını belirlemek amacıyla Kesirler Testi öntest olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmış ve grupların istatistiksel olarak eşdeğer seviyede oldukları tespit edilmiştir. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin sınıflarında matematik dersleri Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim araştırmacılar tarafından gerçekleştirilirken kontrol gruplarında da geleneksel öğretim matematik öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiştir. Deneysel uygulamadan sonra, Kesirler Testi sontest olarak bütün gruplara uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Bu sonuç bağlamında üniversite-okul işbirliğinin matematik eğitimi ve öğretimine önemli katkı sağladığı önerilmektedir. Çalışmanın eğitimsel uygulamaları tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.11779/514 |
Appears in Collections: | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bildiri-Özet-Kitapçığı.pdf | Konferans Kitapçığı | 3.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
76
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.