Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaylan, Rukiye Didem-
dc.contributor.authorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.contributor.authorBirgili, Bengi-
dc.contributor.authorAydın, Utkun-
dc.contributor.authorÖzcan, Mustafa-
dc.date.accessioned2019-02-23T23:28:15Z-
dc.date.available2019-02-23T23:28:15Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationTaylan, R.D., Tunç-Pekkan, Z., Birgili, B., Aydın, U., & Ozcan, M. (September, 2016). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016. [ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. ]en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/530-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir eğitim modeli olup bu boyutlardan birisi de “öğretim üyelerinin mesleki gelişimini sağlamak”tır (Yazar, 2011, 2013). Bu boyutu gerçekleştirmeye yönelik, MEF Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü dört öğretim üyesi 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sarıyer ilçesi’ne bağlı sosyoekonomik durumu düşük olan bir devlet okulunda, öğretmenlik deneyimi kazanmıştır. Araştırmaya konu olan program, Steffe ve Olive (2010)’nin öğrenme kuramını temel alan Kesir Şema Teorisi’ne dayalı etkinlikler oluşturularak tasarlanmıştır. Bu çalışmada daha detaya inilerek bir öğretim üyesinin öğretmenlik yaptığı 5. sınıf öğrencilerinin (deney grubu) sorumlu konuşma (Michaels vd., 2010) yetilerini nasıl kazandıkları ve öğretim esnasında JAVABARS bilgisayar programını (Olive, 2007) nasıl kullandıkları paylaşılacaktır. Programın uygulanması sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişim, kontrol grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişimden anlamlı derecede farklı bulunmuştur (p = .03< .05) ve deney grubundaki öğrencilerinsınıf içi tartışmalarının yoğun olduğu ve katılımın arttığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaokul Kesirleren_US
dc.subjectSorumlu konuşmaen_US
dc.subjectProgram Geliştirmeen_US
dc.subjectMatematik Programıen_US
dc.subjectOkulda Üniversiteen_US
dc.titleBeşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin sayı doğrusu üzerinde gösterimi İle ilgili düşünüş biçimlerinin araştırılmasıen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authoridBengi Birgili / 0000-0002-2990-6717-
dc.authoridZelha Tunç Pekkan / 0000-0001-7194-6088-
dc.authoridUtkun Aydın / 0000-0002-1380-5911-
dc.authoridRukiye Didem Taylan / 0000-0002-3851-5662-
dc.authoridMustafa Özcan / 0000-0003-3501-0762-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorTaylan, Rukiye Didem-
dc.institutionauthorTunç-Pekkan, Zelha-
dc.institutionauthorBirgili, Bengi-
dc.institutionauthorAydın, Utkun-
dc.institutionauthorÖzcan, Mustafa-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept04.02. Department of Psychology-
crisitem.author.dept04.04. Department of Political Science and International Relations-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UFBMEK2016_blind13Mays2016.pdfSunum Dosyası340.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.