Okulda Üniversite Modeli-temelli Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisini Geliştirme Üzerine Etkisi
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite-okul işbirliği kapsamında uygulanan, öğretim üyelerinin öğretmenaraştırmacı olarak rol aldığı, Okulda Üniversite Modeli temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesi üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen çoktan seçmeli Kesirler Testi kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Sarıyer ilçesi’nde bulunan 2 devlet ortaokulunda öğrenim gören 220 beşinci sınıf öğrencisi (112 deney, 108 kontrol) katılmıştır. Yarı deneysel çalışmada yöntem olarak öntest-sontestkontrol gruplu desen kullanılmıştır. Grupların eşdeğer seviyede olup olmadığını belirlemek amacıyla Kesirler Testi öntest olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmış ve grupların istatistiksel olarak eşdeğer seviyede oldukları tespit edilmiştir. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin sınıflarında matematik dersleri Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim araştırmacılar tarafından gerçekleştirilirken kontrol gruplarında da geleneksel öğretim matematik öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiştir. Deneysel uygulamadan sonra, Kesirler Testi sontest olarak bütün gruplara uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Bu sonuç bağlamında üniversite-okul işbirliğinin matematik eğitimi ve öğretimine önemli katkı sağladığı önerilmektedir. Çalışmanın eğitimsel uygulamaları tartışılmıştır.
Description
Keywords
Üniversite-okul işbirliği, Yarı deneysel çalışma, Okulda üniversite modeli, Kesirler, Ortaokul matematiği
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Aydın, U., Tunç-Pekkan, Z., Rukiye Didem, T., Birgili, B. & Özcan, M. (). Okulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, [Trabzon.]
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.