Okulda Üniversite Modeli-temelli Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisini Geliştirme Üzerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Authors

Aydın, Utkun
Tunç-Pekkan, Zelha
Birgili, Bengi
Özcan, Mustafa

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite-okul işbirliği kapsamında uygulanan, öğretim üyelerinin öğretmenaraştırmacı olarak rol aldığı, Okulda Üniversite Modeli temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisinin geliştirilmesi üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen çoktan seçmeli Kesirler Testi kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Sarıyer ilçesi’nde bulunan 2 devlet ortaokulunda öğrenim gören 220 beşinci sınıf öğrencisi (112 deney, 108 kontrol) katılmıştır. Yarı deneysel çalışmada yöntem olarak öntest-sontestkontrol gruplu desen kullanılmıştır. Grupların eşdeğer seviyede olup olmadığını belirlemek amacıyla Kesirler Testi öntest olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmış ve grupların istatistiksel olarak eşdeğer seviyede oldukları tespit edilmiştir. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin sınıflarında matematik dersleri Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretim araştırmacılar tarafından gerçekleştirilirken kontrol gruplarında da geleneksel öğretim matematik öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiştir. Deneysel uygulamadan sonra, Kesirler Testi sontest olarak bütün gruplara uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, Okulda Üniversite Modeli-temelli öğretimin geleneksel öğretime göre beşinci sınıf öğrencilerinin kesir bilgilerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır. Bu sonuç bağlamında üniversite-okul işbirliğinin matematik eğitimi ve öğretimine önemli katkı sağladığı önerilmektedir. Çalışmanın eğitimsel uygulamaları tartışılmıştır.

Description

Keywords

Üniversite-okul işbirliği, Yarı deneysel çalışma, Okulda üniversite modeli, Kesirler, Ortaokul matematiği

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Aydın, U., Tunç-Pekkan, Z., Rukiye Didem, T., Birgili, B. & Özcan, M. (). Okulda üniversite modeli-temelli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin kesir bilgisini geliştirme üzerine etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, [Trabzon.]

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

204

checked on Dec 06, 2025

Downloads

396

checked on Dec 06, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available