Issue Date | Title | Author(s) |
2016 | 1980’lere nasıl bakabiliriz? SALT, çoklukta tekillik sergi ve atölyesi kapsamında konuşma | İnceoğlu, Arda |
2023 | Architectural design research in small practices | Aydemir, Ayşe Zeynep ; Jacoby, Sam |
2016 | Architectural educaiton overview | İnceoğlu, Arda |
2024 | Architectural spotlight | Yücel, Şebnem |
2017 | Are we human, the visit | Bayrak Göktaş, Sevince |
2020 | Art museums and the middle east: a contested territory | Yücel, Şebnem |
2016 | Beklenmedik tepe | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | The body and the planet | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | A bridge to dreams | İnceoğlu, Arda ; Serdar K; Köknar, B; Sezgin, Aahmet; Uzal, D. |
2019 | Cami tasarımı fikir yarışması, proje (1000 kişilik) | Erdoğdu Özdemir, Elif ; Özdemir, Kürşad ; Uğurlu, Hilal |
2019 | Cami Tasarımı Fikir Yarışması, Proje (200 kişilik) | Erdoğdu Özdemir, Elif ; Özdemir, Kürşad ; Uğurlu, Hilal |
2018 | The city as a studio: architectural education through bodily experience | Avcı, Ozan |
2020 | Contesting labels: Revisiting old questionnaires | Yücel, Şebnem ; Ada, Serhan |
2015 | Criticism as an educational tool in architecture | İnceoğlu, Arda |
2023 | Cumhuriyet'in kadın mimarları | Aydemir, Ayşe Zeynep |
2020 | Design research and a shift in architectural education and practice | Aydemir, Ayşe Zeynep ; Jacoby, Sam |
2019 | A Design-Build Studio: Kilyos Boathouse [2019] | Aydemir, Ayşe Zeynep ; Sezgin, Ahmet ; İnceoğlu, Arda |
2020 | A Design-Build Studio: Kilyos Boathouse [2020] | Aydemir, Ayşe Zeynep ; Sezgin, Ahmet ; İnceoğlu, Arda |
2015 | Doluluk takıntısı | Bayrak Göktaş, Sevince |
2019 | Free(?) space at the 2018 Venice Biennale | Yücel, Şebnem |
2018 | From ceremony to spectacle: changing perception of hagia Sophia through the night of decree (layla’t-ul kadr) prayer ceremonies | Uğurlu, Ayşe Hilal |
2018 | G.Ü.L.L.E insansız otonom sualtı aracı | Özdemir, Kürşad |
2021 | Hibrit itki düzenine sahip modüler uçan araba | Özdemir, Kürşad |
2016 | How it emerged that the approach to arts, design, and architecture already contains a flip | İnceoğlu, Arda |
2018 | Institutional architecture, alternatives, and opponents: discussions on architecture and dwelling | Aydemir, Ayşe Zeynep ; Eyiler, Mert |
2018 | İpucu: ağ | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: bataklık | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: garnizon | İnceoğlu, Arda |
2019 | İpucu: grid | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: ideal | İnceoğlu, Arda |
2018 | İpucu: iflas | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: ölçek | İnceoğlu, Arda |
2016 | İpucu: para | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: sur | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: sınıf | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: toprak | İnceoğlu, Arda |
2017 | İpucu: tören | İnceoğlu, Arda |
2017 | İş üstüne: Türkiye'de mimari maket | Akın, Tomris ; Paşaoğlu, Ali |
2019 | Kriz halinde ve krizleriyle mimarlık eğitim ortamı | Serdar Köknar, Burcu; Avcı, Ozan ; Eren, Başak; Beril, Sarısakal |
2018 | Learning from pedagogical experiments: an alternative reading of architectural design studio | Aydemir, Ayşe Zeynep |
2020 | Mars'ta ev yapmak | Özdemir, Kürşad |
2018 | MEF FADA hangar stüdyosu | İnceoğlu, Arda ; Burcu, Serdar Köknar; Derya, Uzal; Eda, Yeyman; Başak, Eren; Egemen, Nardereli |
2017 | MEF FADA tasarla yap stüdyosu: “içi dışı bir” Türkan Şoray ilkokulu yabancı dil sınıfı | Akın, Tomris ; Bayrak, Sevince ; Temel, Cemal |
2018 | Mekan üretimi konvansiyonel şekillerden başka biçimde gerçekleşebilir mi? | İnceoğlu, Arda |
2022 | Metabolic flows of water in İstanbul in the nineteenth century: tap water, waste, and sanitation | Sert, Esra |
2023 | Mobile Mars Habitation | Özdemir, Kürşad ; Müge Halıcı, Süheyla |
2022 | Modern Kıyının İnşası: 19. Yüzyıldan 21. Yüzyıla İstanbul’da Dört Kıyı Dolgu Projesi Üzerinden Toprağın ve Kentsel Dönüşüm Atığının Metabolik Akışı | Sert, Esra |
2016 | Passion, joy, fury | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | Public art now, unexpected hill | Bayrak Göktaş, Sevince |
2022 | (Re) Presenting representation | Avcı, Ozan |
2015 | Reinventing the role of the architect | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | Sky garden | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | The square | Bayrak Göktaş, Sevince |
2019 | Stüdyoda pozisyonlar | Aydemir, Ayşe Zeynep |
2018 | Summer school 'waterscapes in transformation', in Blankenberge and Ghent, Belgium | Van Daele, Erik; Pillen, Sis; Gheysen, Maarten; Scheerlinck, Kris; Aydemir, Ayşe Zeynep ; Türkkan, Sevgi; Gomez Escoda, Eulalia; Carlos, Rute; Labastida, Marta |
2017 | Tasarla yap stüdyosu 2017, FADA hangar giriş alanı projesi | İnceoğlu, Arda ; Aydemir, Ayşe Zeynep |
2017 | Tasarla yap stüdyosu 2017, Merzifon projesi | Özdemir, Kürşad ; Avcı, Ozan |
2018 | Tasarla yap stüdyosu 2018, Akseki/ Güzelsu projesi | Özdemir, Kürşad ; Avcı, Ozan |
2018 | Tasarla yap stüdyosu 2018, Kayıkhane projesi | Sezgin, Ahmet ; İnceoğlu, Arda ; Aydemir, Ayşe Zeynep |
2022 | A time for solidarity: Rethinking the architectural establishment in the age of covid-19 | Yücel, Şebnem |
2018 | Tipsiz | Akın, Tomris |
2013 | Urban Hub Naples | Sağlamer, Gülsün; Dursun, Pelin; Avcı, Ozan |
2021 | Urban politics and the work and labour processes of architecture: Survey research with young architect-workers in Turkey | Sert, Esra ; Aykaç, Gülşah; Zırh, Besim Can |
2023 | Which Ground Do Your Feet Touch? On the Metaverse, Image, and the Materiality of Architecture | Yücel, Şebnem |
2015 | Works on public space (2015) | Bayrak Göktaş, Sevince |
2016 | Works on public space (2016) | Bayrak Göktaş, Sevince |
2018 | A workshop "of journeys/yolculuklara dair" as a part of "vardiya (the Shift)": the Turkish pavilion at the 2018 Venice Biennale | Ataş, Zeynep; Akın, Tomris ; Paşaoğlu, Ali |