Showing results 1 to 20 of 29
next >
Issue Date | Title | Author(s) |
2016 | Academicians as Teachers: Nurturing Teaching Experience | Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Rukiye Didem ; Birgili, Bengi ; Aydın, Utkun; Özcan, Mustafa |
2018 | Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Açılar Konusundaki Hatalarının İncelenmesi | Taylan, Rukiye Didem ; Aydın, Utkun |
2023 | Assessing Mathematical Higher-Order Thinking Skills: an Analysis of Turkish University Entrance Examinations | Aydın, Utkun; Birgili, Bengi |
2016 | Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması | Taylan, Rukiye Didem ; Tunç-Pekkan, Zelha; Birgili, Bengi ; Aydın, Utkun; Özcan, Mustafa |
2017 | Bilinçli-farkındalık (mindfulness) Temelli Psiko-eğitim Programının Öğrencilerin Matematik Kaygısı, Tutumları ve Öz Yeterlikleri Üzerindeki Etkisi | Aydın, Utkun; Atalay, Zümra ; Bulgan, Gökçe; Bulgan, Gökçe; Özgülük, S. Burcu |
2017 | Bilinçli-farkındalık Temelli Öz-yeterlik Ölçeği-yenilenmiş (bföö-y): Türkiye Uyarlama Çalışması | Taylan, Rukiye Didem ; Bulgan, Gökçe; Atalay, Zümra ; Aydın, Utkun |
2016 | Calculus | Aydın, Utkun |
2017 | A Case Study of the Relationship Between Meaning and Formalism | Aydın, Utkun |
2018 | Conceptual and Procedural Angle Knowledge: Do Gender and Grade Level Make a Difference? | Aydın, Utkun |
2017 | Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması | Bulgan, Gökçe; Aydın, Utkun |
2016 | The Effect of University Within School Model-Based Instruction on 5th Grade Students’ Achievement in Fractions | Aydın, Utkun; Birgili, Bengi ; Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Rukiye Didem ; Özcan, Mustafa |
2017 | Equity in Middle School Students’ Fractional Knowledge: Does School Type Matter in Turkey? | Aydın, Utkun; Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Rukiye Didem ; Birgili, Bengi ; Özcan, Mustafa |
2018 | Impacts of a University-School Partnership on Middle School Students' Fractional Knowledge: a Quasiexperimental Study | Tunç-Pekka, Zelha ; Özcan, Mustafa ; Birgili, Bengi ; Taylan, Rukiye Didem ; Aydın, Utkun |
2015 | Improved Business Model Representation of Innovation Concepts | Dorantes-Gonzalez, Dante Jorge ; Küçükaydın, Hande ; Özlem, Şirin ; Bulgan, Gökçe; Aydın, Utkun; Son Turan, Semen ; Karamollaoğlu, Nazlı ; Teixeira, Frederico Fialho |
2016 | Improving Fifth Grade Students’ Fractional Knowledge Through University-School Partnership | Aydın, Utkun; Birgili, Bengi ; Tunç-Pekkan, Zelha; Taylan, Rukiye Didem ; Özcan, Mustafa |
2016 | Influence of a Number Line Based Model of Instruction on 5th Grade Students’ Use of Mathematical Language During Clinical Interviews | Taylan, Rukiye Didem ; Tunç-Pekkan, Zelha; Birgili, Bengi ; Aydın, Utkun; Özcan, Mustafa |
2016 | Investigating Fifth-Grade Students’ Conceptions of Fractions on the Number Line | Taylan, Rukiye Didem ; Tunc-Pekkan, Zelha; Aydın, Utkun; Birgili, Bengi ; Özcan, Mustafa |
2015 | Okulda Üniversite Modeli Çerçevesinde Matematik Öğretimi | Tunç-Pekkan, Zelha; Aydın, Utkun; Taylan,Rukiye Didem ; Birgili, Bengi |
2015 | Okulda Üniversite Modeli Çerçevesinde Matematik Öğretimi: Öğrencilerin Derse Katılımının Artırılması | Tunç-Pekkan, Zelha; Aydın, Utkun; Taylan, Rukiye Didem ; Birgili, Bengi ; Özcan, Mustafa ; Akbal, Kenan; Mermer, Ata |
2016 | Okulda Üniversite Modeli-temelli Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisini Geliştirme Üzerine Etkisi | Aydın, Utkun; Tunç-Pekkan, Zelha; Rukiye Didem, Taylan; Birgili, Bengi ; Özcan, Mustafa |