Issue Date | Title | Author(s) |
2021 | An Explanatory Sequential Mixed-Method Research on the Full-Scale Implementation of Flipped Learning in the First Years of the World's First Fully Flipped University: Departmental Differences | Demir, Ömer; Birgili, Bengi |
2021 | Teachers' Attention To and Flexibility With Referent Units | Ölmez, İbrahim Burak ; Çopur-Genctürk, Yasemin |
2021 | Evaluation of a Strategic Management Program: Context, Input, Process, Product Model as a Prototype for Business Academies | Kırkıç, Kamil Arif; Birgili, Bengi |
2021 | Ölçüt'e Otantik Bir Bakış: Sınıf İçi Ölçme | Birgili, Bengi |
2021 | The Trends and Outcomes of Flipped Learning Research Between 2012 and 2018: a Descriptive Content Analysis | Oğuz, Ebru; Seggie, Fatma Nevra; Birgili, Bengi |
2016 | Teaching Method Preferences of Teachers: the Cooperative Teaching Method | Birgili, Bengi ; Kızıltepe, Zeynep; Seggie, Fatma Nevra |
2017 | A Dilemma in Turkish Examination System: Open-Ended or Multiple-Choice? | Birgili, Bengi ; Kiraz, Ercan |
2020 | Veri Analizi Konusunda Kullanılan Portfolyo Değerlendirmesinin 7. Sınıf Öğrencilerinin İstatistik Başarısına Etkisi | Birgili, Bengi ; Aydın, Utkun |
2019 | Comparative Reflection on Best Known Instructional Design Models: Notes From the Field | Birgili, Bengi |
2019 | Uygulamada Okulda Üniversite Modeli: Öğretmen Eğitimine Katkıları | Tunç-Pekkan, Zelha ; Karagöz-Akar, Gülseren; Akcan, Sumru |
2017 | Bilinçli-farkındalık (mindfulness) Temelli Psiko-eğitim Programının Öğrencilerin Matematik Kaygısı, Tutumları ve Öz Yeterlikleri Üzerindeki Etkisi | Aydın, Utkun ; Atalay, Zümra ; Bulgan, Gökçe ; Bulgan, Gökçe ; Özgülük, S. Burcu |
2017 | Introduction To the Papers of Twg19: Mathematics Teachers and Classroom Practices | Mosvold, Reidar; Skott, Jeppe; Taylan, Rukiye Didem ; Drageset, Ove Gunnar; Sakonidis, Charalampos |
2015 | Yeni Öğretmenlerin Öğrenci Düşüncelerine Gösterdiği Dikkat | Rukiye Didem Taylan |
2014 | Predicting Undergraduate Students' Mathematical Thinking About Derivative Concept: a Multilevel Analysis of Personal and Institutional Factors | Ubuz, Behiye; Aydın, Utkun |
2016 | Speaking Skills. in Banu İnan Karagül & Doğan Yüksel (eds), the Theory and Practice of English Language Teaching | Aktekin, Nafiye Çiğdem |
2016 | Steffe'nin Doğal Sayılar ve Kesir Bilgilerinin Yapılandırılmasına Yönelik Öğrenme Modeli. (steffe’s Model On Children’s Construction Of Natural Numbers And Fractions). Editörler: E. Bingölbalı, I.o. Zembat, S. Aslan, Matematik Eğitiminde Teorileri | Tunç-Pekkan, Zelha |
2015 | The Thinking-About Test for Undergraduate Students: Development and Validation | Ubuz, Behiye; Aydın, Utkun |
2016 | Improving Fifth Grade Students’ Fractional Knowledge Through University-School Partnership | Aydın, Utkun ; Birgili, Bengi ; Tunç-Pekkan, Zelha ; Taylan, Rukiye Didem ; Özcan, Mustafa |
2016 | Flipped Learning Approach in a Private University: a Needs-Assessment Study | Birgili, Bengi ; İler, C; Engin-Demir, C |
2015 | Okulda Üniversite Modeli Çerçevesinde Matematik Öğretimi | Tunç-Pekkan, Zelha ; Aydın, Utkun ; Taylan,Rukiye Didem ; Birgili, Bengi |